شما اینجا هستید

اخبار » کمی مهربانتر باشیم


خبربندر،ضرغام خرمی: اتفاقات ناخوشایند پس از وقوع تصادف یکی از اشکالات رانندگی است و نشانه پایین بودن آستانه تحمل ، تاب آوری و ضعف فرهنگ رانندگی است .
صحنه ای که بیان می کنم هر کدام ما یا تجربه کرده ایم یا از دور نظاره گر بوده ایم . متاسفانه عده کمی هستند بدون توجه به فرهنگ زندگی شهرنشینی، گوشی برای شنیدن ندارند .
چند ماه پیش نزدیک غروب پشت چراغ قرمز یکی از چهار راه های شهر ایستاده بودم که یک تصادف ساده و برخورد دو خودرو سواری که فقط آیینه دو ماشین خسارت جزئی دیده بود کار را به درگیری لفظی و نهایت نزاع فیزیکی کشاند این اتفاق باعث جلب توجه دیگر رانندگان ، توقف و ترافیک سنگین در چهار راه شد .
با کمک یکی از همشهریان دو راننده را از همدیگر جدا کردیم و دعوت به آرامش کردیم . در حالی که اتفاق به این سادگی با یک عذرخواهی قابل حل بود بود . طرفین سعی کردند پای پلیس را وسط بکشند و دیگری را نقره داغ کنند.
عوامل زیادی مثل شرایط محیط آب و هوا، فشارهای اقتصادی باعث شده تا خیلی زود و با کوچکترین اتفاقی از کوره در برویم . و درصدد تسویه حساب باشیم . بیایم کمی مهربان تر باشیم
به نظر می رسد برای از بین بردن رفتار هنجارشکن بعد از تصادف راه حلی جز فرهنگ سازی و آموزش نداریم که رسانه ملی نقش بسزایی در فرهنگ سازی در جامعه دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر