شما اینجا هستید

اخبار » آتش نشان بوشهری موفق به ثبت رکورد دو فوق ماراتن برای کتاب گینس شد

آتش نشان بوشهری موفق به ثبت رکورد دو فوق ماراتن برای کتاب گینس شد

خبر بندر: مشاور ثبت رکوردهای گینس در ایران گفت: “محسن پالار” آتش نشان بوشهری همزمان با روز جهانی مبارزه با موادمخدر با هدف پاسداشت این روز موفق به ثبت رکورد دو فوق ماراتن با جلیقه ۲۰ کیلویی در کتاب رکوردهای جهان (گینس) شد.

به گزارش خبر بندر اشکان دشمن زیاری در آیین ثبت رکورد یاد شده اظهار کرد: ۵۰ کیلومتر دویدن با وزنه ۲۰ کیلویی تاکنون در دنیا به ثبت نرسیده و برای نخستین بار است که آتش نشان بوشهر این رکورد را در مدت هفت ساعت و ۱۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه به سرانجام رسانده است.

وی بیان کرد: یک سری رکوردها در سایت گینس تعریف شده که با توجه به سنگین بودن رکورد تاکنون کسی موفق به ثبت آن نشده این رکورد جز همان موارد است.

دشمن زیاری ادامه داد: فرایند ثبت رکوردهای گینس از سال ۸۵ در ایران آغاز شد که پس از گذشت هشت سال پیگیری و ارتباطات با دفتر گینس و مطالعه سایت رکورد های جهانی، نخستین رکورد گینس در خاک ایران و به نام کشورمان در بوشهر (سال ۱۳۹۳) به ثبت رسید.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۰۰ رکورد گینس در ایران به ثبت رسیده که در ۴۰ رکورد فردی، افراد حکم خود را دریافت کرده اند و برای رکوردهای گروهی نیز نام آنها در سایت رکوردهای جهان درج شده است.

دشمن زیاری اظهار کرد: برای سال جاری نیز پیش بینی شده ۲۰ تا ۳۰ رکورد جدید گینسی در ایران به ثبت برسد که از جمله آنها می‌توان به رکوردهای علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس ( بیشترین طول پرتاب توپ با دست) بهتاش فریبا از پیشکسوتان تیم استقلال و علی دایی اسطوره فوتبال ایران ( به دلیل زدن چهار گل در یک بازی) اشاره کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط تحریمی روند دریافت حکم‎های گینس اندکی طولانی شده ولی با این حال هر ۶ ماه یکبار با مراجعه حضوری به این دفتر برای سرعت بخشی به روند صدور حکم‌ها تلاش می‌شود.

دشمن زیاری همچنین با تقدیر از رسانه‎ها اظهار کرد: از فعالیت رسانه‌ها تقدیر می‌کنیم که با حضور موثر خود برای پوشش برنامه ها و بازتاب رکوردهای گینسی در ایران تلاش وافر دارند.

ثبت کننده دو فوق ماراتن نیز اظهار کرد: اکنون ۳۷ سال سن دارم و ۱۲ سال است که فعالیت خود را در رشته دو و میدانی و ثبت رکوردهای گینسی و جهانی کار می‌کند.

محسن پالار افزود: اکنون نیز بسیار خرسندم که توانستم برای نخستین بار نام ایران را در دو فوق ماراتن به نام ایران در کتاب گینس ثبت کنم.

وی یادآور شد: ۳۰ ساعت پیاده روی مداوم در مشهد با طی مسیر ۲۷۵ کیلومتر و طی مسیر از خزر تا خلیج فارس به مدت ۲۰ روز به مناسبت روز خلیج فارس را در کارنامه دارم و ثبت رکورد دو فوق ماراتن با جلیقه ۲۰ کیلویی در مسافت ۱۰۰ کیلومتر از دیگر اهداف مدنظرم است.

پالار اظهار کرد: دویدن دور جهان از دیگر اهدافم است که هر چند کاری سخت و دشوار است ولی تمام تلاش خود را در این راستا بکار خواهم گرفت.

رئیس اچ.اس.ای پالایشگاه هشتم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز گفت: در راه استعدادیابی هم‌استانی‌ها با حمایت مجموعه پالایشگاه هشتم پارس جنوبی این استعداد کشف شد تا ضمن حمایت از این جوان ایرانی، در راه ورزش های قهرمانی گام های موثری برای کشور بردارد.

جاوید مظاهری افزود: محسن پالار با همت و تلاشی ستودنی توانست رکورد سخت دو فوق ماراتن با جلیقه ۲۰ کیلویی را ثبت کند که این مایه خرسندی است.

وی ادامه داد: چنانچه ورزشکاران دیگری نیز بتوانند چنین کاری را انجام دهند حمایت لازم از آنان خواهیم داشت.

مظاهری اظهار کرد: تمام تلاش خود را پیش خواهیم برد که محسن پالار پس از ثبت رکورد گینس در حوزه آموزش و قهرمان پروری تلاش کند تا نفرات دیگری نیز در کنار خودش به مجموع ورزش کشور اضافه شوند./ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر