شما اینجا هستید

اخبار » انجام لیزر، طب سنتی و حجامت توسط افراد غیر پزشک ممنوع است

انجام لیزر، طب سنتی و حجامت توسط افراد غیر پزشک ممنوع است
_بسمه تعالی_

به اطلاع مردم شریف شهرستان‌های گناوه و دیلم می‌رساند با توجه به اینکه در سالیان اخیر، دخالت در امور پزشکی توسط افرادی که ادعا می‌کنند دوره های کوتاه مدت لیزر، طب سنتی و غیره دیده اند افزایش پیدا کرده و مشکلات متعدد پزشکی را برای همشهریان بوجود آورده است. لذا توجه شما را به موارد ذیل جلب می نمایم:

۱- طبق قانون انجام لیزر، طب سنتی، حجامت و غیره می‌بایست فقط توسط پزشک صور
ت گیرد بنابراین چنین اموری توسط افراد دوره دیده غیر قانونی است. هر چند در برخورد با چنین افرادی جدی هستیم ولی توصیه ما عدم مراجعه به چنین مراکزی می‌باشد.

۲- انتقال بیماری های مختلف از جمله بیمارهای مقاربتی به علت عدم رعایت بهداشت در این مراکز فزونی یافته است.

۳- متأسفانه انجام لیزر به آرایشگاه ها و حتی به منازل کشیده شده است. که انجام چنین اموری در منازل که هیچ نظارتی بر آنها نمی‌شود. می‌تواند علاوه بر مشکلات بهداشتی و درمانی، مسائل اخلاقی را نیز به همراه داشته باشد. بنابراین خانواده ها در این زمینه نظارت بیشتری باید داشته باشند.

۴- در برخورد با چنین مراکز غیر قانونی، بعضاً مشاهده می‌شود که به جای همراهی مردم، متأسفانه شاهد رایزنی برخی افراد به طرفداری از آنها می‌باشیم. جای بسی تعجب و تأسف است که حتی گاهاً به خاطر فشارهای رانتی، برخی مسئولین هم مجبورند بدون توجه به عواقب آن بخاطر این افراد رایزنی نمایند. ولی اینجانب بخاطر دفاع از حقوق مردم زیر بار هیچ کس، حتی نزدیکترین افراد هم نرفته و نخواهم رفت.

*در پایان جا دارد از همکاری خوب مسئولین محترم قضایی به خصوص دادستان های شهرستان های گناوه و دیلم در سالیان گذشته و همچنین دادستان فعلی شهرستان گناوه تشکر کنیم
_دادستان انتظامی نظام پزشکی گناوه و دیلم_

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر