شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرا و افتتاح طرح‌های دیلم اختصاص یافت
گروه : سرخط خبرها
نویسنده : غلامحسین آقاجری

غلامحسین آقاجری دیلم، احمد محمدی‌زاده در جمع خبرنگاران در دیلم با اشاره به اینکه طرح‌های مهمی در هفته دولت در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد اظهار داشت: در شهرستان دیلم به مناسبت هفته دولت ۳۶ پروژه افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی سرمایه‌گذاری در اجرا ای طرح‌ها را افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: در این زمینه واگذاری اراضی برای پرورش میگو در شهرک شیلات عامری دیلم آغاز شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۷۰۰ هکتار اراضی عامری دیلم که سال‌ها در انتظار تصمیم‌گیری برای واگذاری بود گفت: با یک فرایند منطقی و درست و عادلانه به نحوی که مردم منطقه و روستاهای اطراف آن ذی‌نفع باشند ساز و کار آن فراهم شد و عملیات واگذاری آن انجام پذیرفت.

محمدی‌زاده افزود: ضمن شروع عملیات اجرایی ساخت سایت پرورش میگو در عامری واگذاری اراضی این سایت به سرمایه‌گذاران آغاز شد.

وی از آغاز ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی در دیلم توسط خیران خبر داد و خاطر نشان کرد: در این طرح خیر موردنظر ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند که در فرایند زمان این سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر واگذاری زمین به جوانان دیلم را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: زمین برای ساخت مسکن در دیلم به ۳۰۰ جوان واجد شرایط واگذار شد که از فردا با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه عملیات ساخت مسکن در آنها آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده از افتتاح طرح‌های مخابراتی خبر داد و تصریح کرد: در یک اقدام موثر طرح‌های مخابراتی در استان بوشهر آغاز شد که نقش مهمی در افزایش کسب و کارهای اینترنتی و فعالیت‌های مخابراتی دارد.

صنعت آبزی پروری یکی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای مردم استان بوشهر

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک هفته دولت به همه دولتمردان اظهار داشت: صنعت آبزیپروری یکی بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای مردم استان بوشهر به ویژه ساحل‌نشینان است و از همه کارهای اقتصادی سودمند و با آسیب کمتر و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه است.

عبدالکریم جمیری  با بیان اینکه جهش خوبی در توسعه صنعت آبزیپروری ایجاد شده است تصریح کرد: باید تلاش کنیم جامعه پیرامونی و عامه مردم از این فرصت‌ها بی‌بهره نباشند.

وی بیان کرد: در دولت قبل واگذاری زمین پرورش میگو در قطعات ۱۰۰ و ۲۰۰ هکتار اشتغال‌زایی زیادی برای مردم استان ایجاد نکرد و سود کلان این کار را تعداد معدودی بردند، این کار خلاف اصل قانون اساسی و نگاه اعتقادی و دینی است.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش شود تا جوامع پیرامونی در طرح پرورش میگو مشارکت داشته باشند گفت: استاندار و مدیران دلسوز باید تلاش کنند و نگذارند کسانیکه نیاز مالی ندارند، بلکه می‌خواهند ثروت‌اندوزی کنند در این حوزه وارد شوند و مردم محروم سهم نداشته باشند، باید روی این مهم دقت شود تا بتوانیم شاهد رونق این صنعت در استان باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر