شما اینجا هستید

اخبار » باید از همه ظرفیت های جامعه برای برطرف کردن مشکلات بهداشتی استفاده کرد
گروه : اخبار

جلسه خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان گناوه برگزارشد.
این جلسه باحضور اعضای خانه مشارکتهای مردمی،فرماندار به عنوان رئیس شورای سلامت شهرستان و خانم دکتر حیدری به عنوان دبیر شورای سلامت شهرستان گناوه تشکیل شد.
حجت رهروان سحر مسئول خانه مشارکت‌های سلامت گناوه در سخنانی با اشاره به ارائه طرحهای پیشنهادی به وزارت بهداشت گفت ما دوطرح تاسیس دانشکده طب سنتی ایرانی و ایجاد کلینیک روانشناسی رابه عنوان نیازهای شهرستان به وزارت بهداشت ارائه دادیم وی ادامه در تکمیل تاسیس دانشکده طب سنتی ایجاد سلامتکده (درمانگاه) و داروخانه سنتی هم ایجاد خواهد شد .
رهروان سحر ادامه داد وجود متخصصین طب سنتی تحصیل کرده و دارای مدرک رسمی از وزارت علوم چیزی است که ما خواهان آن هستیم چون اکنون وجود افرادی تجربی در شهر شاید مفید باشد ولی غیر مجاز وغیر قانونی است و اغلب بطور مخفیانه وزیر زمینی فعالیت می‌کنند
باتوجه به سیاست‌ها و فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به توسعه طب سنتی ایرانی، تاسیس چنین دانشکده ای برای گناوه ضروری است در حالیکه در خیلی از مناطق کشور این مهم اتفاق افتاده است. وی همچنین تاکید کرد امسال اولویت ها ونیازهای بهداشتی ودرمان شهرستان را پایش و برای بهبود وضعیت برنامه ریزی خواهیم کرد.
دکتر لیراوی معاون فرماندار نیز در این نشست در سخنانی ضمن لزوم تعیین انتخاب گروه‌های هدف برای گسترش فرهنگ سلامت وبهداشت در شهرستان گفت یکی از گروه‌هایی که باید بر روی آن برنامه ریزی کرد دانش آموزان ودانشجویان است که مشارکت آنها در طرحهای بهداشتی ضرورت دارد ودیگر اقدامی که شورای سلامت شهرستان باید روی آن کار کند فرهنگ سازی در حوزه سلامت است تا مردم در حوزه سلامت وبهداشت با حساسیت ودقت بیشتری با مسائل برخورد کنند و مردم خودرا متولی و پیگیر امور بهداشتی بدانند.

خانم دکتر حیدری رئیس شبکه بهداشت ودرمان و همچنین دبیر شورای سلامت گناوه هدف از تشکیل جلسه شورای سلامت را استفاده از ظرفیت‌های تمام جامعه برای رفع مشکلات بهداشتی ذکر کرد وگفت شورای سلامت شامل سه کمیته ۱. خانه مشارکت‌های مردمی۲.کمیته پیام آوران ۳.کمیته اندیشگاه است
در این شورا یک اولویت در حوزه سلامت انتخاب می‌شود که در شهرستان گناوه براساس آمارها بیماری‌های غیر واگیردار شامل فشارخون ،دیابت،سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی اولویت اصلی حوزه سلامت انتخاب شد و از کمیته های شورای سلامت خواهشمندم که نسبت به اجماع در کار همت کنند. وی درپاسخ به سئوال یکی از حاضرین نسبت به کمبود تخت و نیروی پرستار دراورژانس بیمارستان گناوه گفت این مشکل راقبول دارم ونیاز به گسترش فضای فیزیکی هست تا بتوان نسبت به افزایش تخت‌ها وامکانات اقدام کرد. فرماندار در مورد کمبود تخت وفضای فیزیکی در اورژانس بیمارستان ، از رئیس شبکه بهداشت گناوه خواستند تا ضمن بررسی وکارشناسی موضوع درخواست افزایش فضای اورژانس را به فرمانداری ارائه داده تا نسبت به حل مشکل اقدامات لازم انجام شود
فرماندار همچنین از کمیته های شورای سلامت خواست تا نسبت به اخذ نظریه های کارشناسی و تبادل نظر با متخصصین امر همه جوانب امور سنجیده شود تا جلسات به تصمیم‌های اصولی وکارشناسان ختم گردد.
درپایان احکام تعدادی از مسئولین کارگروه‌های خانه مشارکت‌های مردمی وهمچنین معاونین این خانه بادست فرماندار به آنها اهداشد.
گزارش و عکس مصطفی مظفری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر