شما اینجا هستید

اخبار » امام حسن (بهرگان) سرزمین ایثار
گروه : اخبار

به بهانه روز مقاومت و پایداری

تقدیم به مردان و زنان صبور شهر امام حسن.
منصور صفایی

🍀 چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است. در هشت سال حماسه و ایثار دفاع مقدس همه ایران اسلامی دزفول بود، وجب به وجب آن سنگر پایداری و مقاومت و همه مردم آماده جانفشانی و از خودگذشتگی بودند و دزفولی دیگر در جنوب کشور در شمال استان بوشهر مظهر استقامت، شجاعت، فداکاری و ایثار، نامش در تاریخ ثبت نشده اما استقامتش زبانزد و حماسه هایش بی بدیل .
شهر امام حسن در کنار فلات قاره بهرگان که در دوران جنگ تحمیلی آماج حملات بود، شهری که جایگاه مردان و زنان نیک نامی است که تا ابد تاریخ ایران اسلامی به آنها افتخار می‌کند. سرزمین پاکی که مظهر لاله های جاویدی ست که خون پاکشان سر چشمه های زلال مظلومیت و ایمان است و خاک پاک آن را تطهیر ساخته است .
اینجا سرزمین عرفان است و تدین، اینجا عطر شهادت، مردانگی، یکرنگی، دلدادگی و دلباختگی سراسر کوچه‌پس‌کوچه‌های آن را فرا گرفته است.
اینجا سرزمین شهدای والامقام است؛ شهیدان سید احمد حسینی، سیدمجید حسینی، جعفر امام حسنی، عبدالله لیراوی، عبدالله زارع،اسدالله خدام، حسن حیدری، سید حسن حسینی، عبدالرحیم زارع،عبدالرضا لیراوی، مزروق ریحانی، حاج عیسی باقری، سید حسین موسوی، محمد مرادی، و لاله های به خون نشسته دیگر. اینجا امام حسن است.
اینجا امام حسن است، سرزمین صفا و صلابت که اخلاص تار آن و صداقت پود آن را بافته است، مردمانی که مرامشان معرفت است و پیشینه شان صبوری.
اینجا امام حسن است، شهر آزادگان شهر سید علی موسوی دلاور، فضای آن بوی سیب بهشت میدهد مکانی که یادگاری ارزشمند از نام های نیک و بزرگ است .
روحانی والامقام میر حیدر(سید حیدر) موسوی، سید ماندنی موسوی، قهرمان میدان مبارزه و جنگ. آزاده سرافراز سرهنگ پاسدار زنده یاد سید محمد موسوی .
اینجا امام حسن است ، شهر پایداری مردان و زنان، کودکان و بزرگان، شهر مادرانی که خورشید وجودشان را با دستان خود بدرقه کردند و افتخار آفریدند، مادرانی که صبوری و غیرت را تدریس کردند.
اینجا امام حسن است، میدان سیبل دشمن در شب ها و روزها.
امام حسن در کنار خلیج همیشه فارس شهری که جاودانه است و جاودانه خواهد ماند. مگر می توان پرچم برافراشته از قیام سرخ حسین(ع)را در شهر تماشا نکرد .
مگر می توان نوحه های دلنشین و فراموش‌نشدنی مداحان اهل بیت را از یاد برد، عزاداری در گلزار شهدای شهر، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، دهه های فجر، اعزام رزمندگان، رقص پرچم های رنگی برافراشته شده در آسمان، بوی دود واسفند، تکبیر ها و صلوات های بزرگ و کوچک، دعاهای مادران،
اشکهای پراز اخلاص پدران را فراموش کرد. مگر می توان حزب جمهوری را از یاد برد.
اینجا امام حسن است، سرزمین پایداری، شهر گلوله ها و بمباران ها، شهری که هر هفته میزبان هواپیماهای عراقی بود و بر سفره روزانه و شبانه شان بجای بوی غذاهای خوش طعم بوی باروت بود و سوختگی.
شهری که شکستن دیوار صوتی را تجربه کرد.
سقوط هواپیما را دید.
ایستادگی پدافندها در هجوم هواپیماها را بتماشا نشست.
شهری که آلاله ها را بدرقه کرد.
شهری که گریست اما عقب ننشست.
جوان داد اما اراده نداد
ستم کشید اما خفت نکشید
شهری که ایستاد راست قامت همچون نخل های بلند قامتش
اینجا امام حسن است، بهشتی کوچک در شمال استان
شهری که ثانیه به ثانیه آن، خشت خشت خانه هایش، کلمه به کلمه کتب درسیش ، دبستان مهدی موعودش ، راهنمایی شهید حسینی اش، مسجد زنده یاد حاج محمد زارع اش، زمین های ورزشیش، و وجب به وجب خاک پاکش بوی استقامت میدهد و درس پایداری.
مهم نیست که نامت در تاریخ مقاومت ثبت نشده، این نام در قلب ها و در یادها و خاطرات مردان و زنانی ثبت شده که ارزش را می فهمند و قدردانت خواهند بود. ای خاک پاک، ای نام نیک، ای سرزمین دوست داشتنی.

یاد همه ی عزیزانی که در این شهر تلاش کردند، زحمت کشیدند و امروز در میان ما نیستند بخیر
خداوند به همه جوانان دیروز، پیشکسوتان امروز این دیار سلامتی و کرامت عنایت فرماید.

اینجا امام حسن است دیار سرخ دلان🌹

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر