شما اینجا هستید

اخبار » «مزرعه زیستی خاک‌ پالایی نفت» در گوره دیلم افتتاح شد
گروه : اخبار

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران روز یکشنبه در این آیین اظهار کرد: با راه اندازی این مزرعه زیستی، در سال اول ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب خاک آلوده پالایش می‌شود.

غلامرضا کمالی افزود: انتظار می رود تا پایان سال خاک آلوده موجود پالایش شود و در صورتیکه مجدد خاک دچار آلایندگی نفتی شد، با سرعت بیشتری پاک‌سازی انجام شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود به فعالیت شبانه روزی از آلایندگی محیط زیست جلوگیری شود.

"مزرعه زیستی خاک‌ پالایی نفت " در گوره دیلم افتتاح شد

مدیرعامل شرکت مهندسی مشاور زیست فناوری نفت پاک اظهار کرد: این شرکت برنده مناقصه پاکسازی خاک‌های آلوده به مواد هیدروکربنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران شده است.

روزبه بهی گفت: این شرکت بعد از برنده شدن در مناقصه، مطالعاتی را روی خاک‌های آلوده و همچنین امکان احداث یک سایت پاکسازی خاک‌های آلوده به مواد هیدروکربنی را در همین منطقه انجام داده است.

"مزرعه زیستی خاک‌ پالایی نفت " در گوره دیلم افتتاح شد

وی افزود: مزرعه زیستی ایجاد شده، قابلیت پذیرش ۲۵۰۰ مترمکعب خاک آلوده را دارد که این میزان را در طی زمان طرح با استفاده از روش های زیست پالایی، تجزیه و عاری از مواد هیدروکربنی می کند تا به حد مجاز آلایندگی محیط زیست برسد.

وی ادامه داد: بعد از این فرایند امکان دارد در این خاک گیاه کاشته شود و یا از منطقه‌ای که انتقال داده شده برگردانده شود.

پیمانکار این طرح گفت: در مزرعه زیستی افتتاح شده ، هم اینک یک هزار و ۲۵۰ مترمکعب خاک آلوده انتقال یافته و فرآیند پاکسازی را به به روش زیست پالایی شروع کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: با توجه مطالعات انجام گرفته، از بین روش های متفاوت زیست پالایی، روش “تحریک زیستی” به علت داشتن بافت و میزان باکتریایی خاک مناسب، مقرون به صرفه ترین و سریع‌ترین راه برای پالایش خاک از آلودگی های نفتی است.

بهی یادآور شد: زمان کل این طرح ۱۵ ماه است که در سه ماه اول، برمحور مطالعاتی و احداث مزرعه زیستی متمرکز بوده و در ۱۲ باقیمانده پاک‌سازی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی مشاور زیست فناوری نفت پاک افزود: با کنترل فاکتورهای محیطی و بیولوژیکی و میزان آلایندگی موجود، مراحل زیست پالایی جلو برده می شود تا شاهد کاهش آلودگی هیدروکربنی خاک شویم.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است و در جوار مهم‌ترین تاسیسات و شرکت‌های نفتی جنوب کشور قرار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر