شما اینجا هستید

سرخط خبرها » پلیمر آریاساسول حامی یک گونه ماهی در حال انقراض خلیج فارس شد
گروه : سرخط خبرها

پس از موفقیت در انجام پروژه حمایت از آهوی جبیر

پلیمر آریاساسول حامی یک گونه ماهی در حال انقراض خلیج فارس شد

خبر بندر: شرکت پلیمر آریاساسول با امضای تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل شیلات استان بوشهر، حامی ماهی بومی در حال انقراض «شانک زرد باله» شد.

به گزارش خبربندر به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، تفاهم‌نامه احیای زیستگاه و جمعیت‌ گونه‌های آبزیان بومی خلیج فارس در استان بوشهر با تکثیر و پرورش ماهی «شانک زرد باله» امروز (دوشنبه، ۱۴ بهمن‌ماه) بین عقیل امینی، مدیرکل شیلات استان بوشهر و محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول امضا شد.

محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در آیین امضای این تفاهم‌نامه با تبریک دهه مبارک فجر و قدردانی از حمایت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: پلیمر آریاساسول همچون گذشته در حوزه عمل به مسئولیت اجتماعی در بخش‌های مختلف پیش‌قدم است.

وی افزود: شرکت پلیمر آریاساسول حدود ۶ سال در زمینه جلوگیری از انقراض آهوان جبیر با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری کرد و موفق شد پس از ایجاد زیرساخت‌های لازم، تعداد این نژاد آهو را از چهار به بیش از ۵۰ رأس افزایش دهد که پس از آزادسازی حدود ۱۶ رأس، از انقراض این‌گونه آهو جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه پس از مطالعات بسیار برای تداوم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، یک گونه ماهی در حال انقراض به نام ماهی «شانک زرد باله» برای حمایت انتخاب شد، گفت: براین اساس افزون بر جلوگیری از انقراض این گونه از ماهی و حفظ محیط زیست به امرار معاش جوامع محلی نیز کمک می‌شود.

حیدرزاده تأکید کرد: منویات مقام معظم رهبری و سیاست دولت مردمی سیزدهم در حفظ محیط زیست و عمل به مسئولیت اجتماعی، این شرکت را ترغیب به سرمایه‌گذاری در این حوزه کرد تا گام بلندی برای مردم محلی و کشور برداشته باشد.

گام بلند آریاساسول در حفظ آبزیان/ پلیمر آریاساسول پیشتاز در حمایت از حفظ ذخایر دریایی و کمک به جامعه صیادان

عقیل امینی، مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه امروز به واسطه صید بی‌رویه، رعایت نکردن اصول صحیح بهره‌برداری از دریا، ورود پساب‌ها و توسعه صنعتی و شهری، آسیب‌هایی به محیط زیست دریا رسیده است، اظهار کرد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی یکی از روش‌های مهم در بازسازی ذخایر و برداشت قانونمند و پایدار است.

وی افزود: زیستگاه‌های مصنوعی افزون بر اینکه می‌توانند مکانی مناسب برای تکثیر، تغذیه، رشد و پناهگاه موجودات آبزی باشند، نقش مهمی نیز در صنعت گردشگری منطقه خواهند داشت.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه اداره کل شیلات استان بوشهر در دهه ۸۰، چند زیستگاه مصنوعی در مناطق دیر، گناوه و بوشهر با ۱۸۰۳ سازه بتنی با هدف بازسازی ذخایر دریا ایجاد کرد، ادامه داد: امسال نیز مطالعه امکان‌سنجی و جانمایی زیستگاه مصنوعی در شهرستان کنگان انجام شد که به‌زودی مراحل ساخت آن آغاز می‌شود.

امینی تصریح کرد: همچنین امسال یک میلیارد درخت حرا در شهرستان‌های مختلف استان به‌منظور بازسازی ذخایر دریایی کاشته شد.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پیشگامی شرکت پلیمر آریاساسول در حمایت از حفظ ذخایر دریایی و کمک به جامعه صیادان گفت: امیدوارم در سال‌های آتی نیز دیگر مجموعه‌های نفت و گاز نیز در انجام این مهم همراه شوند.

بیش از ۹۰۰ میلیون یورو طرح زیست محیطی در عسلویه در حال اجراست

سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس با اشاره به وجود ذخایر غنی هیدروکربوری ایران و ضرورت استحصال و خلق ثروت برای کشور از این منابع اظهار کرد: در کنار این مهم، توجه به حفظ محیط زیست از وظایف اساسی همگان است که امروزه بسیار بیش از گذشته به این موضوع اهمیت داده می‌شود و اجرای طرح‌های زیست محیطی جزو اولویت‌های منطقه است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون یورو طرح‌های زیست محیطی از جمله تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی و طرح‌های کاهش گازهای مشعل در مجموع شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس تصریح کرد: این سازمان همچنین در زمینه توسعه و کاشت جنگل حرا با سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی تفاهم‌نامه همکاری دارد.

اسدی، شرکت پلیمر آریاساسول را از شرکت‌های پیشرو در بحث تولید و فناوری عنوان کرد و گفت: این اقدام آریاساسول در حمایت از آبزیان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از معیشت مردم استان از طریق دریا تأمین می‌شود، گفت: با توجه به اینکه طولانی‌ترین مرز دریایی کشور به این استان تعلق دارد، اقتصاد دریامحور باید بیش از این در منطقه توسعه یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس همچنین از اعلام آمادگی این سازمان برای احیا و بهبود وضعیت دریا در زمینه‌های مختلف از پایش تا احداث ایستگاه‌ها خبر داد.

ایجاد الگویی مؤثر از سوی آریاساسول در کشور 

در ادامه این آیین اردوان فرزین‌پور، مدیر HSE شرکت پلیمر آریاساسول با اشاره به آغاز این کار بزرگ از سوی شرکت گفت: تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم که این اقدام برای جامعه محلی و محیط زیست اثربخش باشد.

وی ادامه داد: شرکت پلیمر آریاساسول الگویی را ایجاد خواهد کرد که همه کشور بتوانند از آن استفاده و بهره‌برداری داشته باشند.


عمل به مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار

علی باستین، معاون اقتصادی استاندار بوشهر نیز در این آیین اقدام ارزشمند را زمینه‌ساز توسعه هرچه بهتر اقتصادی منطقه دانست و از حمایت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و از شرکت پلیمر آریاساسول در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: کشور در شرایط کنونی به وجود مدیران جهادی و انقلابی همانند دکتر حیدرزاده نیازمند است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به سه رکن اجتماع، اقتصاد و محیط زیست در توسعه پایدار تأکید کرد: دریا ثروت ملی است و ثروت ملی نه تنها به نسل امروز بلکه به نسل آینده نیز مربوط است و در رویکرد توسعه پایدار باید به سهم نسل آینده نیز توجه شود.

باستین به آسیب‌های وارد شده به دریا با توجه به فعالیت‌های صنعتی و دریایی اشاره کرد و گفت: حفظ آبزیان از اقدام‌های ارزشمندی است که افزون بر حفظ ثروت ملی، حفظ امنیت غذایی جامعه و معیشت صیادان را نیز به‌همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام داوطلبانه شرکت پلیمر آریاساسول الگویی برای سایر شرکت‌های منطقه شود، یادآور شد: هرچه تعامل صنعت با جامعه پیرامونی بیشتر شود، مردم بیشتر صنعت را از خود می‌دانند.

آریاساسول تجربه گران‌سنگی در عمل به مسئولیت اجتماعی دارد

میکائیل بابایی، مدیرکل حفظ بهسازی شیلات ایران نیز با تبریک دهه فجر اظهار کرد: پیامدهای زیست محیطی آلودگی‌های صنعتی، کشاورزی، شهری و تخریب بستر دریا، نه تنها منابع و تنوع آبزیان را بلکه امنیت غذایی مردم و اشتغال صیادان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: عمل به مسئولیت اجتماعی فراتر از مسئولیت‌های قانونی است و ترکیب اختیاری دغدغه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی و تعامل با جامعه، حرکت ارزشمندی است و آریاساسول تجربه گران‌سنگی در این زمینه دارد.

مدیرکل حفظ بهسازی شیلات ایران بر تقویت فرهنگ‌سازی دریایی تأکید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی دریایی برای حفظ و بازسازی ذخایر دریایی می‌تواند بسیار مؤثرتر از اقدام‌های فیزیکی باشد که در کنار این اقدام ارزشمند آریاساسول می‌تواند اثربخش باشد. 

قدردانی ۴۵ هزار صیاد استان بوشهر از آریاساسول

در ادامه این آیین، محمد کارگر، مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر با اشاره به اهمیت جایگاه صید و صیادی، دریا و دریانوردی، تجارت و بازرگانی دریایی در اقتصاد استان بوشهر گفت: یک‌چهارم از جمعیت استان از طریق صیادی امرار معاش می‌کنند، بنابراین تبعات اقتصادی و اجتماعی هر چالشی برای این قشر، در سراسر استان احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: محیط زیست امانتی برای نسل‌های آینده است و باید از آن به بهترین نحو حفاظت کرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر به برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی مختلف به‌منظور بهبود محیط زیست در جهان اشاره و اظهار کرد: انجام اقدام‌های لازم برای بهسازی محیط زیست وظیفه همگانی است.

کارگر به اقدام ارزشمند و قابل‌تحسین شرکت پلیمر آریاساسول در حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود: به نیابت از ۴۵ هزار صیاد استان از این شرکت قدردانی می‌کنم و امیدوارم این اقدام مقدمه‌ای برای دیگر اقدام‌های محیط زیستی باشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر