شما اینجا هستید

سرخط خبرها » اتصال راه آهن به بندر بوشهر بجد پیگیری می شود
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر : استاندار بوشهر گفت: پروژه اتصال راه آهن به بندر بوشهر بجد پیگیری می شود.

به گزارشصدای بندر به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری روز شنبه در نشست ارائه مطالعات پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین بوشهر افزود: اتصال راه آهن به بندر باید با رعایت استانداردها و به گونه ای باشد که کاهش هزینه های حمل و نقل را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای بندربوشهر یادآورشد: همچنین از سرمایه گذاری بخش خصوصی درمجتمع بندری نگین حمایت می کنیم.

سالاری بیان کرد: حضور بخش خصوصی در جزیره نگین و اجرای پروژه در این جزیره نه تنها تعارضی با منطقه آزاد تجاری ندارد بلکه توجیه اقتصادی نیز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که این جزیره در منطقه آزاد تجاری قرار می گیرد، مزیت ها و گرایش های مردم بوشهر در پروژه هایی که در این منطقه طراحی و اجرا می شود، مد نظر قرار گیرد.

استاندار بوشهر گفت: باید توجه داشته باشیم هیچ فعالیت صنعتی در جزیره عباسک پیش بینی و اجرا نشود و با در نظر گرفتن پروژه های ستادی، خدماتی، اداری، پشتیبانی و گردشگری در این جزیره، عباسک را به یک فضای جذاب گردشگری در استان بوشهر تبدیل کنیم.

سالاری با بیان این که در اجرای مسیرهای حمل و نقل در جزیره عباسک دقت شود، اظهار کرد: در اجرای پروژه مجتمع بندری با پیش بینی ریل داخلی و اتصال آن به ریل اصلی راه آهن مسیر کوتاه تر و هزینه ها نیز کمتر می شود.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که منطقه آزاد تجاری در مرکز استان بوشهر باشد و سرمایه گذاری در تاسیسات بندری با توجه به قرار داشتن محدوده های قابل سرمایه گذاری درمنطقه آزاد و اتصال آن به راه آهن توجیه اقتصادی مناسبی دارد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: کاربری ها در جزیره نگین به گونه ای طراحی و اجرا شود که درصورت ضرورت و نیاز در آینده قابل تغییر باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر