شما اینجا هستید

ادیان گردی » ۱۴رکورد ورزشی در استان بوشهر به ثبت رسید
گروه : ادیان گردی

صدای بندر: رییس کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: ۱۴رکورد کشوری در استان بوشهر به ثبت رسید.هادی رضایی با اشاره به ثبت رکورد حبس نفس در زیر آب توسط جوان گناوه ای در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رکورد یک حرکت غیر قهرمانی است و حبس نفس به هیچ فدراسیونی حتی شنا مربوط نمی شود؛ درخواست آقای سبحان بحری نیز در زمینه رکورد حبس نفس در زیر آب یک حرکت غیر قهرمانی است.

رییس کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: قبلا رکورد این آیتم متعلق به حامد نادی از کوهدشت یا دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد بود که آقای بحری موفق به شکستن این رکورد شدند.

رضایی بیان داشت: ایشان به ما درخواست دادند و ما نیز این درخواست را پذیرفته و برگزاری آیتم در آبهای خلیج فارس در محدوده بندر گناوه انجام شد.

وی عنوان کرد: حبس نفس یک حرکت بسیار خطرناک است و ما شرایط سخت پزشکی را از ایشان خواستیم که وی توانست آن شرایط را پشت سر گذاشته و بعد برای ثبت رکورد وی اقدام کردیم ؛ چرا که کار بسیار خطرناکی است و باید ما تمام جوانب کار را بسنجیم.

رضایی با اشاره به رکورد این جوان گناوه ای ادامه داد: در حال حاضر وی با زمان خوبی که از خود در این رکورد بر جای گذاشت رکوردار این حرکت در ایران هستند و فکر نمی کنم فعلا شکستنی باشد و تا یک ماه آینده در کتاب رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی که اولین کتاب کشورهای اسلامی نیز هست، ثبت می شود.
وی اضافه کرد: این کتاب دارد به گونه ای در تقابل با کتاب رکوردهای گینس به وجود می آید، چون گینس یک شرکت انگلیسی با اهداف صرفا اقتصادی است ولی به هرحال جایگاه جهانی دارد.

رضایی تاکید کرد: ما در زمینه رکوردهایی که سطح جهانی و بالایی دارند، مکاتباتی با گینس انجام می دهیم که اگر بتوانیم و شرایط درخواستی آنها را فراهم کنیم در مواردی برای ثبت این رکوردها احتیاج به پرداخت هزینه نیست.

وی با اشاره به برخی درخواست های گینس برای ثبت رکورد از کمیته متبوع خود افزود: بریده جراید، خبرگزاری ها، سایت های خبری، اظهارات فرماندار، شهردار و روسای اداره ورزش و جوانان در رسانه ها و حتی تصویری که بدون کات و تدوین باشد، از جمله شرایطی است که برای ثبت رکورد در گینس نیاز است.

رضایی در زمینه رکورد حبس نفس در زیر آب جوان گناوه ای متذکر شد: در زمینه رکورد حبس نفس در زیر آب سبحان بحری نیز باید تصویر از زمان ورود به آب تا لحظه ای که وی سر خود را از زیر آب بیرون می آورد گرفته شده و سپس از روی این شواهد قضاوت کرده و رایگان در کتاب ثبت می کنند و هزینه های آنها نیز از محل فروش کتاب های گینس تامین می شود.

وی با اشاره به ثبت رکوردها در شهرستان گناوه تصریح کرد: در شهرستان گناوه ما سه رکوردرا به ثبت رسانده ایم که در آیتم شنای دست و پا بسته آقای محمد صفدری و آقای مهدی تراب رکورد زدند.

رضایی خاطر نشان ساخت: مهدی تراب شنای دست و پا بسته یک کیلومتر را در زمان ۴۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه رفتند و محمد صفدری نیز رکورد شنای مومیایی که همان شنای دست و پا بسته با سیستمی جدید است را شکستند.

وی ابراز داشت: ما مدتی پیش نیز همایش ثبت رکوردها در استان بوشهر را داشتیم که حدود ۱۲ رکورد در ماده های طناب زنی، دراز و نشست، آیتم های رو پایی و … برگزار شد و ما در این استان ثبت رکورد کردیم.

رضایی با اشاره به استان رکوردار همایش ثبت رکوردهای گروهی در کشور گفت: در حال حاضر استان بوشهر رکوردار همایش ثبت رکوردهای گروهی در کشور است و ما همزمان دو رکورد را در این استان گرفتیم.

وی بیان کرد: تا به امروز حدود ۱۴ رکورد کشوری برای استان بوشهر به ثبت رسیده است و متاسفانه چون این کمیته به تازگی تشکیل شده است و حتی چنین کمیته ای را در کشورهای اطراف ایران نیز نداریم، بودجه ای از طرف وزارت ورزش و جوانان برای این کمیته بسته نشده و ورزشکاران خودشان باید شرایط رکوردگیری را آماده کنند.

رضایی در ادامه افزود: ما هزینه آنچنانی از ورزشکاران اخذ نمی کنیم ولی به هر حال شرایط رکوردگیری را با تعاملات با دیگر دستگاه ها باید فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: برای مثال ما برای انجام رکورد گیری آیتم شنای دست و پا بسته باید حتما دو واحد امداد، غریق نجات، قایق امداد، جی پی اس و … داشته باشیم که این تجهیزات هزینه بر بوده و در اختیار ما نیست، اما خوشبختانه مسئولان استان ها در این زمینه ها ما را حمایت می کنند.

رضایی تاکید کرد: نیاز است تا مسئولان در حد توان خود ورزشکاران را حمایت کرده و با فراهم کردن امکانات لازم برای انجام آیتم های رکوردگیری ما را نیز حمایت کنند.

وی بیان داشت: اگر جایی نقصی بود از طریق روابط ما با مسئولان ورزش و جوانان کم کم این نقص برطرف و شرایط برای رکورد گیری آماده می شود که خوشبختانه این اتفاق در استان بوشهر و به ویژه شهرستان گناوه محقق شده و توانسته ایم ۱۴رکورد را در این استان به ثبت برسانیم.

رضایی تصریح کرد: استان بوشهر در زمینه ثبت رکورد استان فعالی است و امید داریم که این روند در آینده نیز تداوم داشته باشد.

رییس کمیته ثبت رکورد های ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی در پایان گفت: درخواست های دیگری نیز در زمینه رکورد گیری در این استان داریم و در تلاشیم که دوره داوری ثبت رکورد را بعد از تهران در بوشهر برگزار کنیم.

منبع: مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر