شما اینجا هستید

سرخط خبرها » امسال دو هزار هکتار درختکاری در استان بوشهر اجرا می‌شود
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امسال دو هزار هکتار درختکاری در استان بوشهر اجرا می‌شود.
به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری مهر، هوشنگ شریفی صبح سه‌شنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی به منظور جلوگیری از زمین‌خواری در استان بوشهر صورت گرفته است و همواره تلاش داریم تا اراضی ملی را از چنگ زمین خواران خارج کنیم.

وی همچنین از تلاش برای توسعه فضای سبز و درخت کاری در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: اجرای دو هزار هکتار درخت‌کاری در استان بوشهر تا پایان امسال یکی از طرح‌های بسیار خوبی است که اعتبارات آن نیز از اعتبارات ملی و استانی ما نخواهد بود و به صورت مستقیم و جداگانه تامین می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: با کار کارشناسی که در مرکز صورت گرفت، استان بوشهر برای اجرای این میزان درخت‌کاری مشخص شد و بوشهر پیشتاز سطح زیرکشت درخت‌کاری در قالب این طرح خواهد بود.

اجرای یک‌هزار هکتار درخت کاری توسط پارس جنوبی

وی با اشاره به برخی از مشکلات کم‌آبی در استان بوشهر، اضافه کرد: آبیاری این درخت‌کاری‌ها به صورت آبیاری تشتکی خواهد بود و از درختانی استفاده می کنیم که آب کمتری را نیاز داشته باشند و همچنین نهالستان‌ها را نیز به سمتی می‌بریم که آب کمتری را مصرف کنند.

شریفی از توافقات صورت گرفته برای توسعه درخت‌کاری در استان بوشهر با همکاری پارس جنوبی خبر داد و بیان داشت: پارس جنوبی نیز قول داده است که یک‌هزار هکتار درخت‌کاری را در سطح استان بوشهر اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از روش آبیاری تشتکی در زمینه آبخیزداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: درخت‌کاری در تقویت سفره‌های زیرزمینی نیز نقش بسیار مهم و اساسی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تاکید کرد: این میزان درختکاری در سطح همه شهرستان‌های استان بوشهر انجام می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر