شما اینجا هستید

سرخط خبرها » طرح جامع منطقه آزاد تجاری بوشهر تدوین شود
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری بوشهر برای توسعه و پیشرفت در حوزه اقتصاد لازم است طرح جامع این منطقه برای توسعه همه جانبه تدوین شود.
به گزارش صدای بندر، عبدالکریم جمیری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر تبدیل شدن شهر چغادک به بخش اظهار کرد: شهر چغادک تمام شرایط لازم برای ارتقا را دارد ولی به لحاظ متوقف شدن طرح تقسیمات کشوری در هیئت دولت این کار هنوز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه اقدام هیئت دولت درمتوقف شدن طرح تقسیمات کشوری غیر قانونی است گفت: برخی از نقاط کشور آمادگی ارتقا را دارند ولی متوقف شدن طرح تقسیمات کشوری در هیئت دولت مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهر چغادک دارای تمام شاخصه‌های لازم برای تبدیل به بخش را دارد که در صورت لغو این مصوبه نخستین جایی که ارتقا می‌یابد این شهر است.

جمیری در زمینه استقرار شهرداری در شهر جدید عالیشهرنیز گفت: شهر جدید عالیشهر تاکنون به وسیله شرکت عمران شهری اداره می‌شد که برای حل مسائل، مشکلات و رفاهیات مردم وجود شهرداری لازم و ضروری است.

وی، با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری بوشهر نیازمند تدوین طرح جامع است اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری بوشهر فرصتی است تا استان بتواند در فضای اقتصادی ملی و منطقه‌ای نقش ایفا کند.

وی با تاکید بر اجرای طرح منطقه آزاد تجاری بوشهر گفت: برای تصویب و دفاع از آن در مجلس از نظرات استاندارِی، شورای مناطق آزاد، دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس، اساتید و صاحبان کار و تجارت استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما باید بدانیم عامه مردم در تصویب این طرح بزرگ چه بهره‌ای می‌برند و با توجه به افزایش هزینه‌ها در بنادر آزاد تکلیف کسانی که درآمد ثابتی دارند چیست.

جمیری با تاکید بر این نکته که پیوست فرهنگی طرح بندرآزاد تجاری بوشهر باید ارائه شود گفت: با توجه به وجود بنادر آزاد در کشور که برخی با مشکل و برخی هم موفقیت‌هایی داشته‌اند باید از موفقیت آن بنادر استفاده و از مشکلات آنها تجربه کسب شود.

وی با اشاره به طرح راه آهن بوشهر- شیراز گفت: هم اکنون ترک تشریفات مناقصات در این زمینه مطرح و به لحاظ اعتباری بخشی از فاینانس آن نیز مشخص شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساکنان محلات همجوار نیروگاه اتمی بوشهر کسب تکلیف می‌شوند تصریح کرد: با همکاری معاونت راهبردی رئیس جمهوری، استانداری، وزیرراه و شهرسازی، سازمان انرژی اتمی و معاون پارلمانی رییس جمهوری در تلاش برای حل مشکل ۴۰ ساله مردم این مناطق هستیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر