شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بهورزان دیری در ۱۰ خانه بهداشت به ارائه خدمت مشغول هستند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بهورزان شهرستان دیر در ۱۰ خانه بهداشت در نقاط مختلف این شهرستان مشغول خدمت هستند.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس ، حسن فخرایی صبح امروز در بازدید از خانه بهداشت الی در شهرستان دیر ضمن تبریک روز بهورز و دهه کرامت به بهورزان شاغل در خانه بهداشت اظهار داشت: بهورزان، پایه و اساس خدمات بهداشتی در روستاها را تشکیل می‌دهند و از سرمایه‌های ارزشمند کشور به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۵ بهورز در ۱۰ خانه بهداشت در شهرستان دیر فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: اگر بهورزان نبودند بسیاری از جمعیت ساکن روستاها و مناطق محروم ممکن بود به خاطر یک بیماری که در دنیای امروز به‌راحتی قابل پیشگیری است حتی جان خود را از دست بدهند.

این مسئول با بیان اینکه اینکه مجموعه بهداشت و درمان شهرستان شامل قسمت‌های مختلفی می‌شود که بار سنگین ارتقای سلامت را به دوش می‌کشد، گفت: ارتقاء سلامت وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است که اگر به درستی انجام شود و همه دستگاه‌ها سهم خود را به حوزه سلامت ارائه دهند، ضمن تضمین سلامت مردم باعث توسعه همه جانبه و پایدار در ابعاد مختلف شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اینکه بهورزان در خط مقدم تامین سلامت و ارتقاء آن در جامعه قرار دارند، گفت: بهورزان مسؤلیت‌های مختلف از جمله پایش رشد کودک، بهداشت دوران پیش و حین و بعد از زایمان، بهداشت تنظیم خانواده، بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان، آموزش تغذیه سالم، مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماری‌های شایع و بیماریابی را بر عهده دارند.

فخرایی با بیان اینکه در تمامی مناطق روستایی واجد شرایط شهرستان دیّر خانه بهداشت احداث شده است، یادآور شد: تعداد ۱۴ خانه بهداشت طی سال‌های مختلف در مناطق مختلف روستایی شهرستان دیّر ساخته شده که تعداد چهار باب از آن با توجه به ارتقای مناطق روستایی محل استقرار به شهر، چارت تشکیلاتی آن نیز به پایگاه بهداشتی تغییر یافته و هم اکنون ۱۰ خانه بهداشت در سطح شهرستان وجود دارد که بهورزان در آنها مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

این مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه پیش از مستقر شدن بهورزان در خانه‌های بهداشت مشکلات بسیاری وجود داشت و شاخص‌های سلامت مناسب نبود، گفت: پیش از فعالیت بهورزان برخی بیماری‌ها در مناطق روستایی ایجاد مشکل می‌کرد و مردم روستایی از سلامت مناسب برخوردار نبودند اما امروز با توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی و استقرار خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی و فعالیت بهورزان شاخص‌های سلامت تغییر محسوس داشته است و مردم از خدمات سلامت بهره‌مند هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر