شما اینجا هستید

سرخط خبرها » افزایش ۲٫۵ برابری پهنای باند خریداری شده برای استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:استاندار بوشهر از افزایش ۲٫۵ برابری پهنای باند خریداری شده برای استان بوشهر و احداث ۱۰ پلاژ‍ در شهرهای ساحلی استان خبر داد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گردشگری با تاکید بر بازگرداندن زندگی به بافت قدیم بوشهر اظهار کرد:‌ به منظور احیاء بافت قدیم بوشهر باید عمارت‌های بوشهر را به بخش خصوصی و همچنین به صورت تقسیم‌بندی تعدادی از آنها را به اداراتی مانند گمرک و بنادر و دریانوردی واگذار کرد.

وی در ارتباط با توسعه خدمات گردشگشری در استان بوشهر افزود: هتل‌های پنج ستاره و سه ستاره هر کدام مشتریان خاص خود را دارند و با احداث یک هتل پنج ستاره مشکلی متوجه هتل‌های سطح پایین‌تر استان بوشهر نمی‌شود و هر گردشگری با ورود به استان بوشهر هتل متناسب به وضعیت مالی خود را انتخاب می‌کند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با افزایش هتل‌ها در استان بوشهر میزان تعداد پروازهای شرکت‌های هواپیمایی افزایش پیدا می‌کند ولی در وضعیت کنونی افزایش تعداد پروازها افزایش صندلی خالی در پرواز شرکت‌های هواپیمایی را به همراه می‌آورد و بدین ترتیب سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز تمایلی به فعالیت در بوشهر نخواهند داشت.

سالاری گفت: جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر چیزی از جزیره‌های کیش و قشم کمتر ندارند و در برخی موارد استان بوشهر جاذبه‌های بیشتری نسبت به جزیره‌ها‌ی گردشگرپذیر کشور دارد.

وی در ادامه از ضرورت ایجاد تورهای گردشگری متقابل بین استان بوشهر و فارس گفت و تصریح کرد: شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری در استان بوشهر و فارس می‌توانند با تعامل سازنده برای ایجاد تورهای متقابل، گردشگری استان خود را رونق بخشند که برای این مهم دانش‌آموزان و دانشجویان استان‌های همجوار مانند فارس که از جمعیت زیادی برخوردار هستند ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری استان بوشهر محسوب می‌شوند.

استاندار بوشهر با تاکید بر ایجاد بازارچه صنایع دستی بیان کرد:‌ باید از همین امروز برای ایام نوروز برنامه‌ریزی شود و با فراهم کردن رضایت هرچه بیشتری خیل زیاد مسافرانی که در ایام نوروز به استان بوشهر سفر می‌کنند را فراهم کنیم که در این صورت جذب گردشگر در سایر فصول سال نیز فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر همچنین از احداث ۱۰ پلاژ در شهرهای ساحلی استان بوشهر خبر داد و تشریح کرد:‌ احداث ۱۰ پلاژ برای بانوان و آقایان در سطح شهرهای ساحلی پیش‌بینی کرده‌ایم که تحقق این امر نقش مهمی در توسعه گردشگری استان بوشهر را به همراه دارد.

این مسئول گفت: در راستای توسعه گردشگری بعضا طرحی اساسی پیش بینی می‌شود ولی در عین ناباوری وقتی می‌خواهیم آن را عملی کنیم در بین افرادی که برای آن طرح نظرهایی داده‌اند معارضانی پیدا می‌شوند و در اجرای آن طرح سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی با یادآوری استفاده فراوان از اینترنت تلفن همراه در استان بوشهر بیان کرد: با هدف برطرف کردن مشکل اینترنت در استان بوشهر پهنای باند خریداری شده در سال جاری ۲٫۵ برابر سال گذشته است ولی مشکل اصلی در تحقق این امر منتقل کردن آن است و طی آخرین گزارشی که دریافت کرده‌ایم درگاه ورودی پهنای باند از استان اصفهان تا فارس تکمیل شده و درگاه ورودی حدفاصل استان فارس تا بوشهر نیز تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

سالاری افزود: یک درگاه پهنای باند از استان هرمزگان به استان بوشهر ارتباط دارد که به دلیل واقع شدن مجتمع‌های پارس جنوبی در بعضی مواقع قطع می‌شوند و به منظور تقویت پهنای باند استان بوشهر اتصال یک درگاه از استان خوزستان به بوشهر نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: موزه‌های دریانوردی استان بوشهر باید به‌صورت متمرکز باشند و فعالیت آنها به‌صورت متمرکز میزان جذبه آنها را نیز افزایش خواهد داد و گردشگر بیشتری به آن متمایل می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر