شما اینجا هستید

اخبار » دریانوردان پارس جنوبی قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی/ روزی که بوشهر بر بام فوتبال ساحلی ایران ایستاد + عکس

صدای بندر: محمد مظفری؛ بعد از ظهر یک روز گرم پاییزی که روز ۱۸ مهرماه باشد ودر آدینه هفته سوم مهرماه فینال لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران قرار است در بوشهر برگزار شود. ساعت سه و دقیقا نیم ساعت قبل از شروع بازی سکوهای ورزشگاه ساحلی بوشهر پر شده و تماشاگران در کنار خیابان ساحلی در پیاده رو در جستجوی دست و پا کردن جایی مناسب برای دیدن بازی هستند.
هوای گرم پاییزی بوشهر و بازی همزمان تیم ایرانجوان در ورزشگاه پیر شهر هم باعث نشده که مردم خونگرم بوشهر برای حمایت تیم فوتبال ساحلی استان به ورزشگاه نیایند.
بازی رفت فینال را تیم دریانوردان پارس جنوبی در یزد برده واین خیال خیلی ها از جمله خود بازیکنان را تا حدودی راحت کرده و این را می توان در چهره تماشاگران و بازیکنان تیم بوشهر دید.
بازی که شروع می شود تیم بوشهر خیلی زود سوار بر بازی شده و حملاتی را روی دروازه تیم حریف شکل می دهد. بازی قرار است در سه دست ۱۲ دقیقه ای مفید برگزار شود ولی ساعتی و زمان سنجی در ورزشگاه نیست. چهار دقیقه از وقت غیر مفید بازی نگذشته که مسلم مسیح گر ملی پوش بوشهری تیم دریانوردان پارس جنوبی گل اول تیمش را می زند. تا خیال همه راحت شود. دقایق شش و هفت هم امیر حسین اکبری از تیم دریانوردان دو شوت محکم روانه دروازه تیم یزدی می کند که که دومی گل می شود ولی داور پنالت می گیرد تا خود اکبری آن را تبدیل به گل دوم تیمش کند.
دقیقه ۱۲ وقت غیر مفید بازی دفاع تیم دریانوردان به اشتباه توپ را وارد دروازه تیم خودشان می کند ولی گوینده ورزشگاه گل را به نام حسن میر شمسی فوروارد حریف می زند.
حملات تیم گلسا پوش در ادامه بیشتر می شود ولی دروازبان آماده و ملی پوش دریانوردان یکی بعد از دیگری توپها را دفع می کند.
در دست سوم بازی تیم دریانوردان که انگار خود را قهرمان و برنده بازی می بیند کمی بیخیال بازی می شود و این برای تیم چغر گلساپوش یزد کافی است تا از دو موقعیت دو گل بزند و بازی را به تساوی بکشد. حالا بازی مساوی شده و اگر تیم یزدی موفق به زدن یک گل دیگر شود این تیم گلسا پوش است که قهرمان می شود. اما تیم یزدی زمان زیادی برای زدن گل چهارم ندارد و بازی در وقت قانونی تمام می شودو این یعنی قهرمانی تیم دریانوردان پارس جنوبی . هرچند تیم ها سه دقیقه دیگر هم بازی می کنند و در نهایت طبق قوانین در ضربات پنالتی تیم دریانوردان به عنوان برنده مشخص می شود.
هفته گذشته نیز تیم فوتبال ساحلی موج گناوه با گذر از سد حریفان در لیگ یک فوتبال ساحلی جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد تا سال آینده استان دو تیم در لیگ برتر داشته باشد

در حاشیه
در حالیکه قرار بود بازی در ساعت ۱۵:۳۰ شروع شود ابن بازی دقیقا راس ساعت ۱۵:۴۰ یعنی با ده دقیقه تاخیر شروع شد.
چایگاه ویزه ای برای خبر نگاران در نظر گرفته شده بود.
در ابتدای بازی سرود ملی نواخته شد که به غیر از خبرنگاران حاضر در جایگاه خبرنگاران همه حضار در ورزشگاه بلند شدند و سرود ملی را خواندند!
قانون پخش آهنگ هنگام بازی و عدم نصب صحیح بلندگو های ورزشگاه تماشاگران گوشه جنوبی ورزشگاه را حسابی کلافه کرده بود. و در حالیکه در ضلع جنوبی صدای موسیقی بسیار بالا بود در جایگاه ویژه و ضلع شمالی صدای موسیقی کم بود؛و این باعث شده بود که از یک سو تماشاگران ضلع جنوبی خواستار کم شدن صدای موسیقی شوند و از سوی دیگر ناظر بازی از کم بودن صدای موسیقی شاکی بود و مدام به مسئول صدابرداری و پخش موسیقی دستور می داد که صدا بیشتر شود.
لباس تیم دریانوردان پارس جنوبی آبی و لباس تیم گلساپوش یزد زرد فسفری بود. البته هنگام گرفتن جوایز دو تیم رنگ لباسهایشان را باهم عوض کردند.
حضور موثر خانم ها هم در این بازی بسیار پررنگ بود علاوه بر خانم هایی که از کنار خیابان ساحلی ناظر این بازی بودند. تعدادی از خان هما که حرفه ای تر به نظر می رسیدند با حضور بر روی سکو های شمالی ورزشگاه به تشویق تیمشان پرداختند.
استاندار بوشهر دکتر سالاری پایان دست اول بازی به ورزشگاه آمد. جمیری نماینده مردم در مجلس ، خانم شهریاری ریس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون ف معاون استاندار و تعدادی از اعضای شورای شهر بوشهر از دیگر میهمانان این بازی بودند.
بیش از ده عکاس این بازی را پوشش تصویر می دادند و دوربین های صدا و سیما نیز این بازی را ضبط کردند.
دور تا دور زمین مسابقه را بنرهایی از سوی منطقه ویژه انرژی پارس پوشانده بود.
در طول بازی کارگران مشغول آماده کردن مراسم نور افشانی پایانی بازی فینال بودند.
نبود ساعت و تابلو اعلام نتایج در ورزشگاه عملا تماشاگران را از مدیریت زمان بازی باز می داشت.
با زدن گل سوم و مساوی شدن بازی اضطراب و سکوت سکو ها را فرا گرفت ولی وقت بازی اجازه زدن گل چهارم را به تیم یزدی نداد.
در بعضی صحنه ها داور خطای بازیکنان تیم یزدی را نمی دید و این باعث ناراحتی بازیکنان تیم دریانوردان و زدن گل سوم تیم یزدی شد.
مراسم ویژه اهدای جوایز خیلی زیبا برگزار شد و ابتدا تیم داوری و سپس تیم دوم و در نهایت تیم قهرمان یعنی دریانوردان پارس جنوبی با عبور از فرش قرمز در جایگاه قرار گرفته و مدال و کاپ های خودرا دریافت کردند.
پخش موسیقی های محلی هنگام توزیع جوایز حال و هوای خاصی به ورزشگاه داده بود.
تیم گلسا پوش دسته گل های خود را به تماشاگران اهدا کردند.
مجری مراسم اهدای جوایز را شاهین بهرام نژاد بر عهده داشت که سعی می کرد هنگام بازیکنان تیم دریانوردان را با لقبی خاص معرفی کند.
بهرام نژاد در معرفی مربی تیم دریانوردان پنج اسم را از بلندگو اعلام کرد ودست آخر هم کسی نفهمید اسمم ایشان چیست!
عکس ها از سید خلف هاشمی
IMG_2102 [1600x1200]IMG_2095 [1600x1200]IMG_2071 [1600x1200]IMG_1933 [1600x1200]IMG_1821 [1600x1200]

IMG_2025 [1600x1200]

IMG_2100 [1600x1200]IMG_2025 [1600x1200]IMG_1821 [1600x1200]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر