شما اینجا هستید

سرخط خبرها » معاینه حجاج بوشهری توسط تیم‌های کنترل و مراقبت بیماری‌ها
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: همزمان با ورود حجاج، تیم‌های کنترل و مراقبت بیماری‌ها در مبادی فرودگاه بین‌المللی بوشهر حضور یافته و حجاج را مورد معاینه قرار دادند.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، عبدالمحمد خواجه‌ئیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برگزاری مراسم عظیم حج تمتع و حضور زائران از کشورهای مختلف در این مراسم و همچنین شیوع بیماری‌های نوپدید در جهان نظیر بیماری‌های تنفسی ناشی از کوروناویروس و آنفلوانزا و بیماری ابولا، بدیهی است در ایام اجرای مناسک که حجاج در تماس نزدیکتر با یکدیگر قرار می‌گیرند در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ها هستند؛ بنابراین برای پیشگیری از ورود این بیماری‌ها به استان فعالیت‌های کنترلی و پیشگیرانه در سطوح مختلف، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی با شدت بیشتری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اعضای تیم‌های کنترل و مراقبت بیماری‌ها در فرودگاه شامل پزشکان، کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر و معاونت بهداشتی دانشگاه به همراه اعضای ثابت تیم مراقبت پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی، همه حجاج را در همان ابتدای ورود به سالن فرودگاه تحت کنترل قرار داده و با استفاده از ترمومتر لیزری نسبت به اندازه‌گیری درجه حرارت بدن تک تک افراد اقدام کردند.

خواجه‌ئیان افزود: به منظور بیماریابی، با مشاهده دقیق همه افراد، وضعیت جسمانی عمومی آنها و وجود سرفه و دیگر علایم ظاهری مربوط به بیماری‌های واگیردار بررسی شد و افراد مشکوک برای معاینه دقیق‌تر به پزشکان حاضر در سالن ارجاع شدند.

وی بیان کرد: تمامی حجاجی که دارای علایم بیماری‌های تنفسی بودند توسط پزشکان مستقر در فرودگاه مورد معاینه قرار گرفتند و علاوه بر آموزش‌های لازم به هر بیمار یک ماسک تنفسی تحویل داده شد.

خواجه‌ئیان افزود: در بیماریابی اولیه توسط تیم‌های مراقبت مرزی موردی از بیماری‌های فوق در بین حجاج مشاهده نشد.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که با توجه به دوره نهفتگی بیماری‌های واگیر مرتبط با ایام حج و وجود خطر بیماریزایی در اطرافیان و بازدیدکنندگان از زائران، بخصوص در دوران کمون یا همان نهفتگی بیماری‌ها، تمامی واحدهای ارایه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی تا ۲۰ روز آینده در آماده‌باش کامل قرار دارند.

این مسئول تصریح کرد: تراکت آموزشی و اطلاع‌رسانی درباره آشنایی با بیماری ابولا و کوروناویروس و راه‌های انتقال و چگونگی پیشگیری از آنها بین حجاج توزیع شد که حاوی اطلاعات لازم در مورد آدرس مکان‌های ارایه خدمات است که در صورت نیاز می‌توان به آنها مراجعه کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر