شما اینجا هستید

سرخط خبرها » افزایش نظارت‌ برای کاهش دریافت‌های خارج از تعرفه پزشکان در استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نظارت‌ برای کاهش دریافت‌های خارج از تعرفه توسط پزشکان در استان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری صدای بندر، علیرضا رئیسی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان نظام پزشکی استان، اظهار کرد: واقعی نبودن تعرفه خدمات درمانی و تأخیر در پرداخت به پزشکان از جمله عواملی بود که پزشکان را به سمت دریافت وجه خارج از تعرفه‌ سوق می‌داد که از ابتدای طرح تحول نظام سلامت در کشور پرداختی پزشکان به‌روز شده است.

وی افزود: اصلاح تعرفه‌های خدمات درمانی و ابلاغ کتاب “ارزش‌های نسبی خدمات درمانی” در این راستا موجب شد که مشکلات دریافتی پزشکان برطرف شود و از این به بعد دریافت وجه خارجه از تعرفه‌های درمانی از بیماران منطقی نیست و با افزایش نظارت‌ها باید آن را کاهش دهیم.

این مقام مسئول تصریح‌ کرد: اجماع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان نظام پزشکی یک اتفاق خوب در عرصه سلامت کشور است که پیش از این صورت نگرفته و باید از آن به عنوان یک فرصت برای افزایش کیفیت و گستره خدمات به مردم استفاده کنیم.

رئیسی بیان‌ داشت: بیش از ۹۰ درصد پزشکان هیچ‌گونه وجه خارج از تعرفه‌ای از بیماران دریافت نمی‌کنند و تنها تعداد اندکی از پزشکان هستند که آبرو و حیثیت جامعه پزشکی را با این کار خود تهدید می‌کنند که امیدوارم با اصلاح روند پرداخت، این عزیزان نیز برای آسایش مردم پیشقدم شوند.
وی در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: سیاست‌های کلی نظام سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، زمینه‌های گسترده‌ای برای پیشرفت طرح تحول نظام سلامت به‌وجود آورد و باعث شد برای اولین بار در سه دهه اخیر بهداشت و درمان جزو ده اولویت نظام قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: حمایت از بخش خصوصی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و باید فضای رقابتی در جامعه ایجاد شود، زیرا در چنین فضایی مخاطبان سیستم درمانی که بیماران هستند، سود می‌برند، اما باید با نظارت دقیق از دریافت وجه خارج از تعرفه درمانی جلوگیری کنیم.

این مسئول افزود: استان بوشهر نیازمند تغییرات اساسی در زمینه بهداشت و درمان بود که موقعیت کنونی فرصتی است که باید با تمام توان تلاش کنیم از آن برای ارتقای خدمات بهداشتی درمانی استان بهره‌ ببریم، البته این موقعیت مسئولیتمان را افزایش می‌دهد، زیرا اگر کم‌کاری در هر زمینه‌ای صورت گیرد، ضرری متوجه سیستم و جامعه می‌شود که ما را مدیون مردم می‌کند.

رئیسی با اشاره به جذب تعداد قابل توجهی متخصص که در آینده نزدیک به سیستم درمانی استان افزوده می‌شوند، گفت: تمام تلاشمان را برای جذب متخصصان انجام داده‌ایم که با افزوده شدن این عزیزان مشکلات درمانی استان تغییر قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد و از مردم و مسئولان استان نیز می‌خواهیم زمینه‌ای را فراهم کنند که این پزشکان در استان احساس راحتی کرده و خدمت ارزنده‌ای به مردم داشته باشند.

در این جلسه که با حضور مسئولان نظام پزشکی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قائم مقام رییس دانشگاه برگزار شد، برنامه‌های عملیاتی نظارت بر دریافت خارج از تعرفه‌های درمانی بررسی شد.

منبع:خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر