شما اینجا هستید

اخبار » کشف لاشه پنجمین نهنگ به گل نشسته درسواحل استان بوشهر درسال جاری
گروه : اخبار

صدای بندر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: لاشه پنجمین نهنگ به گل نشسته درسال جاری در سواحل این استان در روستای گوابین منطقه حله کشف شد.

به گزارش صدای بندر، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از حسین دلشب افزود: براساس گزارش دریافتی طول لاشه نهنگ کشف شده درمنطقه حفاظت شده حله ۱۵ متر و از گونه نهنگ گرمسیری (براید) است.
وی اضافه کرد: هم اکنون کارشناسان محیط زیست برای نمونه برداری و کشف علت اصلی مرگ به منطقه اعزام شده اند.
دلشب یادآورشد: نهنگ ها بزرگ ترین جانوران دنیا هستند که در اقیانوس ها و دریا ها زیست می کنند و به دلیل مسائل تغذیه ای و تولید مثلی از مهاجرت های طولانی بین مناطق گرمسیری و سرد برخوردار هستند.
وی ادامه داد: بدلایل تغذیه ای و ناشناخته، گونه هایی از نهنگ وارد خلیج فارس شده و به دلیل تردد زیاد انواع شناورها در این منطقه و خطر برخورد با ادوات صیادی احتمال تلف شدن این جانوران وجود دارد.
دلشب بیان کرد: پستانداران دریایی در زنجیره غذایی دریایی از نقش ارزشمند اکولوژیک برخوردار هستند و درمواردی به دلیل حادثه یا دیگر عوامل مانند تعقیب صید تا ساحل و گرفتاری در جزر و یا عوارض طبیعی و غیره ممکن است این پستانداران بزرگ درخشکی گرفتار شوند.
وی اضافه کرد: صید و صیادی و تردد شناورها از عمده ترین تهدیدهای زیست بوم های دریایی است و رعایت نکردن ممنوعیت در مناطق تحت مدیریت و حساس به عنوان مهمترین عوامل تهدید آمیز در اکوسیستم های دریایی است.
از آغاز سال جاری تاکنون لاشه پنج نهنگ در سواحل شهرستان های دیر، تنگستان، عسلویه و بوشهر کشف شده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر