شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » خانه ریاضیات در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

صدای بندر- رئیس خانه ریاضیات استان بوشهرگفت: اکنون در برخی شهرستان‌های استان بوشهر در راستای تقویت بنیه ریاضی دانش‌آموزان راه‌اندازی شد که اکنون خانه در تمامی شهرستان‌های این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری تسنیم، طاهر یزدان پناه شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری اردوهای جهادی نخبگان استان بوشهر با بیان اینکه تقویت بنیه ریاضی دانش‌آموزان از مهم‌ترین رسالت این خانه علمی است اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پایه علمی و ریاضی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی استان تقویت می‌شود.

وی از راه‌اندازی خانه ریاضی در تمامی شهرستان‌ها خبرداد وگفت: اکنون در برخی شهرستان‌های استان بوشهر در راستای تقویت بنیه ریاضی دانش‌آموزان راه‌اندازی شد که اکنون خانه در تمامی شهرستان‌های این استان ایجاد می‌شود.

رئیس خانه ریاضیات استان بوشهر ازآمادگی خود برای همکاری در اجرای اردوهای جهاد علمی خبرداد.

بخشداری مرکزی بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه برای اصلاح فرهنگ با آموزش را متحول و اصلاح کنیم خاطر نشان کرد: با تمرکززدایی می‌توان امکانات آموزشی را به روستاها منتقل کرد و یا دانش آموزان مستعد روستاها را برای استفاده از امکانات به شهر انتقال داد.

مریم قربانی افزود: ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های محیط زیست، حقوق شهروندی، افزایش حس مشارکت و نوع دوستی، حس تعلق به سرزمین و نظام و گسترش فرهنگ کتابخوانی از ملزومات برگزاری اردوهای جهاد علمی نخبگان است و باید در طول روزهایی که برنامه‌های علمی ارائه می‌شود این مباحث به عنوان فوق برنامه به دانش آموزان آموزش داده شود.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست به ارائه آماری از تعداد مدارس و دانش آموزان شهرستان بوشهر پرداخت و گفت: در شهرستان بوشهر ۱۹۴ مدرسه و یک‌هزار و ۵۱۴ کلاس درس داریم که از این تعداد ۱۰۱ مدرسه ابتدایی، ۴۴ مدرسه متوسطه اول، ۳۱ مدرسه متوسطه دوم و ۱۸ مدرسه کار و دانش هستند.

عبدالمحمد شعرانی افزود: در این مدارس ۴۰ هزار و ۹۰۷دانش آموز تحصیل می‌کنند که ۲۴ هزار و ۴۶۴ نفر از آنها در مقطع ابتدایی، شش هزار و ۶۲۰ نفر متوسطه اول، ۷ هزار و ۷۸۰ نفر متوسطه دوم و دو هزار و ۳۷ نفر در مقطع کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

مسئول حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: قطعا این حرکت علمی تأثیرات و برکات زیادی در پی دارد و برای کسانی که در این عرصه حضور پیدا می‌کنند نیز لذت بخش و تأثیرگذار است.

حجت پارمان با اشاره به امیدواری و رضایتی که برای مردم از این حرکت جهادی ایجاد می شود، گفت: وقتی مردم محروم می‌بینند که به آنها توجه می‌شود و خدمتی ارائه می‌شود به دولت و نظام امیدوار می‌شوند.

وی افزود: باید با آسیب شناسی دقیق در نقاط هدف برای تداوم این حرکت علمی برنامه‌ریزی کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر