شما اینجا هستید

اخبار » صید میگو در بوشهر ۴۹ درصد کاهش یافت

خبر بندر: معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: مهلت صید میگو در آبهای این استان پایان یافت و براساس آمارگیری تا روز دهم شهریورماه میزان صید این آبزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبر بندر؛ مهرداد آهنگرمقدم روزدوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: زمان صید میگو در آبهای این استان از ساعت ۲۴ یکشنبه شب پایان یافته و شناورها به اسکله های ۲۵ گانه بندرهای صیادی این استان بازگشته اند.
وی یادآورشد: براساس مصوبه کمیته صید استان بوشهر صید میگو برای قایق ها از سوم و برای لنج ها از پنجم مرداد ماه امسال در آبهای سرزمینی این استان آغاز و تا پایان روز ۱۱ شهریور ماه جاری ادامه داشت.
آهنگر مقدم اظهار داشت: براساس آخرین آمار از زمان آغاز صید تا پایان روز۱۰ شهریورماه جاری ۸۵۵ تن میگو از آبهای استان بوشهر صید شد که با تخلیه بار آخرین روز صید قایق ها و لنج های صیادی آمار نهایی صید استان بوشهر مشخص می شود.
وی بیان کرد: این میزان صید میگو در استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش نشان می دهد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: درعملیات صید میگوی امسال هشت هزار صیاد این استان که اقدام به گرفتن مجوز کرده بودند با استفاده از ۵۰۰ فروند قایق و ۴۹۰ فروند لنج فعالیت داشتند.
آهنگرمقدم یادآورشد: پارسال در۳۳ روزعملیات صید میگو در آبهای استان بوشهر یکهزار و ۶۸۰ تن میگو برداشت شد.
استان ساحلی بوشهر نقشی مهم در صید و صیادی دارد طوریکه سالانه افزون بر۶۰ هزار تن انواع آبزیان توسط صیادان این استان صید و به بازار فروش عرضه می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر