شما اینجا هستید

اخبار » بوشهر، استان آرام روزهای ملتهب

بوشهر، استان آرام در روزهای ملتهب

ابو امیر جنابی

صدای بندر: همزمان با اعلام  نرخ جدید بنزین و اعتراضات گسترده مردمی  در شهرهای مختلف  کشور در خصوص  نحوه اجرای بالارفتن نرخ بنزین ، تجمعاتی در شهرهای مختلف صورت گرفت که متاسفانه با دخالت تعداد اندکی  از افراد مخل نظم و امنیت عمومی  در بعضی شهرها، شاهد تخریب  گسترده اموال  عمومی و متعاقب آن برخورد پلیس به عنوان نیروی امنیت عمومی کشور  با آشوبگران بودیم. در این بین متاسفانه در بسیاری از شهرها اماکن دولتی و خصوصی بسیاری از بین رفت یا خسارت دید و همچنین براساس اخبار غیر رسمی در جریان برخوردپلیس با آشوبگران متاسفانه تعدادی از شهروندان در شهرهای مختلف نیز دچار آسیب جانی شدند. در این میان اما استان بوشهر بر خلاف دیگر نقاط کشور هرچند در ساعات اولیه دچار التهاب شد و شاهد رفتار هیجانی از سوی مردم و پلیس بخصوص در شهر بوشهر  بود، ولی با درایت مردم و مسولین  استان خوشبختانه اعتراضات به خیر گذشت و بدون شلیک حتی یک گلوله، نه تنها تلفات جانی در استان بوشهر گزارش نشد بلکه شاهد کمترین خسارت مالی نیز به تاسیسات و اماکن دولتی و شخصی بودیم.

یکی از نکات مثبت مدیریت مسولین امنیتی وشهروندان در جریان اعتراضات را باید در نوع برخورد مسولین و خویشتنداری مردم در شهرهای جنوبی و شمالی بخصوص در شهرهای جم، کنگان و عسلویه عنوان نمود که علیرغم راه بندان شدید چند روزه در جاده های جنوبی استان، نه تنها نیروهای امنیتی اقدامی برای برخورد خشن با معترضان انجام ندادند بلکه مردم نیز با حفظ همه جوانب هیچ آسیبی به هیچ مکان دولتی و خصوصی نرسانده، تا بالاخره با مدیریت خوب مردم ومسولین ختم بخیر گردید.

آزمون بزرگی که مردم و مسولین استان بوشهر را در جریان  اعتراضات سربلند بیرون آورد یقینا باید سرلوحه همه مسولین امنیتی کشور قرار گرفته تا از این پس به علت سوء مدیریت هیچ مسولی یا سوء استفاده هیچ فردی، هیچ وقت شاهد برخورد هیچ نیروی امنیتی با هیچ شهروندی نبوده و در نتیجه هیج اغتشاشگری نیز نتواند از اعتراضات قانونی مردم  سوء استفاده کند. انشاالله

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر