شما اینجا هستید

اخبار » ۲۳ هزار و ۶۰۸ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد

بازدار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید این میزان میگوی با ذخیره سازی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار استخر پرورش درقالب ۱۱ سایت انجام شده‌است.

وی بیان کرد: افزایش ۲ هزار و ۱۷۰ تنی تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر در حالی است که امسال به دلیل بروز برخی مشکلات در زمینه تولید بچه میگو کار ذخیره سازی با تأخیر انجام و از طرفی به دلیل سردی هوا پرورش دهندگان مجبور به برداشت زود هنگام محصول شدند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: همچنین بروز بیماری لکه سفید در برخی سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر نیز باعث شد پرورش دهندگان از بیم اینکه محصول خود را از دست بدهند، اقدام به برداشت محصول در وزن‌های پایین کردند که این امر در تناژ تولید تأثیرگذار بوده‌است.

بازدار ادامه داد: مجموع این عوامل باعث شد میگوی پرورشی امسال از نظر سایز در اندازه‌های کوچک‌تری برداشت شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآورشد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگوی پرورشی از سطح ۱۰ سایت پرورش در استان بوشهر تولید شد.

بازدار یادآور شد: بوشهر از جمله استان‌های مهم پرورش میگو است که سالانه بیش از ۶۰ درصد کل تولید پرورشی این آبزی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی استان بوشهر به کشورهای چین، روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود که افزون بر ارز آوری این صنعت نقشی مهم در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

منبع ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر