شما اینجا هستید

اخبار » بوشهر شهری در بن بست!

زیرساخت های شهری بوشهر که درست می شود؟!

صدای بندر:بندر بوشهر همانقدر که عاشقانه و با وسعت زیاد به دریا راه داردو از دیرباز همین راه های دریایی زمینه ساز رشد و توسعه این بندر تاریخی بوده است ، به همان میزان در بن بست راه های بی کیفیت زمینی اش گرفتار شده است.
سالهاست شبه جزیره بوشهر چوب بی تدبیری مسولانش را می خورد، شهری که تا توانسته در ارتفاع رشد یافته و هر گز برای توسعه خیابان ها و خروجی های آن فکری نشده است. 
بندری که نیروگاه اتمی و گمرک و بندر و دو پایگاه بزرگ نظامی را در آغوش گرفته و روز به روز با ساخت آپارتمان های رنگ و وارنگ به میزان جمعیتش اضافه می شود، فقط دو خروجی نصف و نیمه دارد که باز هردو در میدان ورودی شهر به هم وصل می شوند. 
بندر مهم واستراتژیک بوشهر با وقوع یک تصادف کوچک ارتباط جنوب و شمالش دچار اختلال می شود، چون متاسفانه خیابان برج تا میدان هوایی هیچ خروجی اضطراری و غیر اضطراری ندارد.
محلات بهمنی دواس خواجه ها، امام زاده ، رایانی، سرتل و ریشهر که در جنوب بندر ، حجم بسیار بالایی از جمعیت شهر را در خود جای داده اند، فقط یک خروجی دارند که با انجام یک تعمیر در خیابان یا تصادف دو وسیله نقلیه راه دسترسیشان به مرکز شهر قطع می شود. 
حالا شما فکر کنید که اتفاقی در نیروگاه اتمی بیفتد که نیاز به تخلیه فوری این محلات باشد!
واقعا فکر کردن به آن هم تن هر کارشناس بحرانی را میلرزاند!
باران پاییزی روز ۱۵ آذر ماه بخش دیگری از فقدان زیرساخت های شهری بوشهر را نمایان کرد، چون فقط ده دقیقه بارندگی شدید لازم بود تا کل خیابان های شهر، مملو از آب گردیده و ترافیک شهری قفل شود! 
مختصر و مفید اینکه شهر مهم بوشهر زیرساخت شهری ندارد، راه های دسترسی شمال و جنوبش همیشه و عملا در معرض انسداد است، خروج های شهر برای حالت عادی هم ناکافی است ، چه برسد به زمان بحران و نکته پایانی اینکه شهر بوشهر در بن بست گرفتار شده است.
محمد مظفری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر