شما اینجا هستید

اخبار » آیا نیروی انتظامی با اجرای کنسرت موسیقی در بوشهرمخالف است؟
گروه : اخبار

آیا نیروی انتظامی با اجرای کنسرت موسیقی در بوشهرمخالف است؟
صدای بندر: این روزها و با یهتر شدن وضعیت آب و هوای بوشهر بهترین زمان برای برگزاری کنسرت های موسیقی در شهر بوشهر است. کنسرت هایی که بعد از روزهای سخت کرونا، هنوز نتوانسته به روند طبیعی خود بازگردد. درحالی که از سال ۱۴۰۰ بوشهر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب گردیده و فعالان موسیقی نیز به شدت برای این باورند که بوشهر می تواند به عنوان پایتخت موسیقی کشور انتخاب شود ولی متاسفانه این روزها حوزه موسیقی در شهر بوشهر با مشکلاتی روبرو گردیده که مشکل گرفتن مجوز برای برگزاری کنسرت از جمله آنهاست.
بعد از ایام محرم و صفر که معمولا پیک برگزاری کنسرت ها در سراسر کشور می باشد. متاسفانه فقط تعداد معدودی کنسرت در سطح استان برگزار شده که این جای سوال دارد.
این روزها اما موسسات موسیقی برای گرفتن مجوز دچار مشکلاتی شده اند که همین مشکلات باعث گردیده تعدادی از این موسسات به علت لغو کنسرت هایشان و عدم صدور مجوز دچار ضررهای چند ده میلیونی شوند.
آنطور که از شواهد پیداست درحالی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر مجوز برگزاری کنسرت های موسیقی را برای تعدادی از موسسات برگزار کننده کنسرت در شهر بوشهر صادر کرده ولی این مجوزها در فرماندهی انتظامی استان بوشهر با مخالفت روبرو شده تا عملا مانعی بزرگ پیش روی برگزار کنندگان کنسرت باشد!
در این بین موسسات موسیقی شهر بوشهر در یک بلاتکیفی به سر برده و بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گرفتن مجوز در رفت و آمد هستند. و البته تعدادی از گروه های موسیقی شهر بوشهر نیز خسته از این رفت و آمدها اجراهایشان را به استان های همجوار مثل هرمزگان منتقل نموده اند. در این بین اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هنوز هیچ واکنش رسمی به مخافت نیروی انتظامی با برگزاری کنسرت انجام نداده و آنطور که شنیده شده هیچ جلسه ای نیز بین نیروی انتظامی و ارشاد برای حل مشکل انجام نشده است تا کنسرت های موسیقی در شهر بوشهر کماکان برگزار نشود!
حال سوال اینجاست متولی برگزاری و صدور مجوز کنسرت در استان بوشهر کیست؟ اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسول صدور مجوز کنسرت است ، پس چرا نیروی انتظامی می تواند آن را لغو کند؟ آیا اگرنیروی انتظامی با صدور مجوز مخالفتی داشته باشد و مانع برگزاری کنسرت در یک شهر شود. این اتفاق تداخل در امور مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.؟ وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مواقع چیست؟ اینها سوالاتی است که بیشتر اهالی موسیقی در استان بوشهر از خود می پرسند و انتظار دارند خیلی زود، سریع و شفاف ضمن پاسخگویی با سوالاتشان شرایط برای برگزاری کنسرت های موسیقی در شهر بوشهر فراهم شود.
انشاالله
در پایان اعلام می داریم رسانه های خبر بندر و صدای بندر آمادگی انتشار و انعکاس توضیحات (جوابیه)نیروی انتظامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به افکار عمومی و هنرمندان در همین صفحات دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر