شما اینجا هستید

اخبار » کپسول گاز ۴۵۰ هزار تومانی هدیه جدید دولت به مردم استان بوشهر
گروه : اخبار

کپسول گاز ۴۵۰ هزار تومانی هدیه جدید دولت به مردم استان بوشهر
اعظم کدایی
صای بندر: اگر چه بسیاری از شهرهای استان بوشهر به شبکه توزیع گاز شهری متصل شده و می توانند برای استفاده از گاز شهری اقدام کنند. ولی سبک زندگی مردم استان بوشهر و نیازهای متعدد برای استفاده از سیلندرهای گاز مایع هنوز این نوع گاز رسانی را از رده خارج نکرده و بسیاری از خانواده ها به علل مختلف از کپسول گاز مایع استفاده می کنند. البته در بسیاری از شهر ها و روستاهای استان به دلایلی مثل قدیمی بودن ساختمان، نداشتن توان مالی و دلایل دیگر خانواده ها از لوله کشی گاز محروم هستند و نیازهایشان را ازطریق تهیه سیلندرهای گاز برآورده می کنند.
از دوسال گذشته در راستای سیاست های دولت محدویت هایی برای تحویل کپسول گاز به خانواده ها در نظر گرفته شد و دولت خود را فقط موظف به دادن کپسول گاز به کسانی کرد که لوله کشی گاز نداشته وبه شبکه گاز شهری متصل نباشند. ولی با این حال در بازار آزاد با قیمت های بالاتر بقیه خانواده ها نیز قادر به تهیه کپسول گاز برای مصارف خود بودند.
حالا و از اول آذر ماه امسال با اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مصرف‌کنندگانی که مشمول دریافت گاز مایع با قیمت یارانه‌ای نیستند، باید با قیمت اعلامی ماهانه (براساس فوب خلیج‌فارس) سیلندر گاز خود را تهیه کنند ، اقدامی که در همان روزهای اول اجرای آن قیمت پر کردن هر کپسول گاز را تا ۴۵۰ هزار تومان نیز رسانده است. و این در حالیست که مشکل اصلی کمبود گاز مایع در همه شهرهای استان وجود دارد، بطوریکه حتی مشمولان قیمت یارانه ای نیز از تهیه کپسول گاز مایع عاجز هستند و باید کپسول بر دوش از این خیابان به آن خیابان به دنبال کپسول گاز باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر