شما اینجا هستید

اخبار » برخلاف ادعاها شیر در مدارس بوشهر توزیع نمی شود
گروه : اخبار

توزیع شیر در مدارس بوشهر «کیک» بود!

مراسمی که «کیک» بود!

به گزارش صدای بندر به نقل از خلیج فارس؛ در ۳۰ آبان امسال مراسمی در دبستان شهید عاشوری بوشهر با عنوان “آغاز طرح توزیع شیر در میان دانش آموزان” با حضور مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شد، اما دانش آموزان این مدرسه شیر را فقط همان روز دیدند و براساس اصطلاح جدید فضای مجازی، اجرایی شدن این طرح در بوشهر واقعیت نداشت و «کیک» بود!

این درحالی است که علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر در حاشیه همین مراسم به رسانه ها گفته بود: «با آغاز طرح توزیع شیر در مدارس، تمامی مدارس دولتی در مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی شیر رایگان را ۲ بار در هفته و در مجموع ۷۲ نوبت در طول سال تحصیلی دریافت می‌کنند و اعتبار لازم برای آن هم تامین شده است.»

اما برخلاف گفته های مدیرکل آموزش و پرورش، وعده توزیع سراسری شیر در مدارس بوشهر اجرایی نشده است.

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس که از سال ‌۱۳۷۹ کلید خورد، اما به مرور کم‌رنگ و در‌نهایت در سال‌۱۳۹۶ متوقف شد؛ با‌این‌حال نخستین روز از مهر‌ماه امسال بود که ابراهیم رییسی در قاومت رییس جمهور از اجرای دوباره این طرح خبر داده بود.

آموزش و پرورش بوشهر: مشکل از شرکت تامین شیر است

این ماجرا را با گنخگی مدیر روابط عمومی آمورش و پرورش استان بوشهر پیگیری کردیم که وی پاسخ معاون برنامه ریزی و توسعه این اداره کل را ارسال کرد.

در این توضیحات آمده: «تاخیر در توزیع شیر رایگان مدارس صرفاً متوجه شرکت تامین و توزیع شیر است که نتوانسته است در موعد مقرر شیر‌های مورد نظر آموزش و پرورش را تحویل دهد. منابع مالی و بودجه مورد نیاز طرح کاملا به صورت نقد و در آذرماه هر سال تخصیص خواهد یافت و ما به هیچ وجه مشکلی در پرداخت حقوق شرکت های لبنی نداریم. ضمن اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر قبلاً آمار دانش آموزان مشمول طرح و تعداد شیر مورد نیاز به شرکت برنده مناقصه اعلام کرده بود.»

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر