شما اینجا هستید

اخبار » خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص استان بوشهر تحت پوشش بیمه قرار گرفت
گروه : اخبار

خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص استان بوشهر تحت پوشش بیمه قرار گرفت

خبربندر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص تحت پوشش قرار گرفته و از محل اعتبارات تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه بر حسب شرایط بیمار و با تایید کمیته استانی قابل پرداخت است.

به گزارش خبربندر، داراب بارگاهی در تشریح این مطلب،‌ افزود: شیوه نامه پذیرش و پرداخت هزینه اسناد پزشکی خارج از ضوابط بیماران خاص و سخت درمان تغییراتی داشته است.

وی تصریح کرد: در شیوه نامه جدید، خرید تخت طبی بیمار به لیست تجهیزات پزشکی با دوام اضافه شده و همچنین هزینه خرید واکر و انواع صندلی چرخدار صرفا برای بیماران آسیب های مغزی و نخاعی، آتروفی عضلات ناشی از بیماری‌های عصبی، ماهیچه ای و اسکلتی براساس سقفهای تعیین شده قابل پرداخت است.

بارگاهی ادامه داد: پاداش اهدای کلیه به اهداکننده زنده به عنوان هزینه پیوند کلیه پرداخت می شود و همچنین اجاره بهای دستگاه‌هایی مانند اکسیژناتور، تشک مواج و دستگاه اکسیژن ساز طبق ضوابط قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت:هزینه لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی نظیر پروتز کاشتنی سینه، کپسول آندوسکوپی، تخت طبی بیمار و سنسور دستگاه مانیتور مداوم قند خون نیز تا سقف تعیین شده قابل پرداخت است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر، از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون ۱۱،۷۸۶ بیمار خاص و سخت درمان در استان نشان‌دار شده‌اند و توانسته اند از مزیت‌های این صندوق بهره‌مند شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر