شما اینجا هستید

اخبار » دوره جدید آبیاری نخیلات شبکه آبیاری آبپخش آغاز شد
گروه : اخبار

دوره جدید آبیاری نخیلات شبکه آبیاری آبپخش آغاز شد

خبر بندر: بر اساس تقویم آبیاری و هماهنگی انجام شده میان نمایندگان باغداران و سازمان جهاد کشاورزی، آبیاری ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل در ۷۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد رییسعلی دلواری از ۲۴ فروردین ماه آغاز شد.

به گزارش خبر بندر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: این شبکه آبیاری یکی از مهم ترین مناطق تولید کننده خرما در استان بوشهر است و تامین به موقع و با حجم مناسب آب، موجب افزایش کمی و کیفی این محصول استراتژیک خواهد شد.

عبدالطیف عباسی نژاد افزود: روش های سنتی آبیاری اعم از غرقابی موجب راندمان پایین آب در دسترس کشاورزان می گردد و با توجه به کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، باید این روش ها اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند آبیاری بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل پس از اتمام گرده افشانی آغاز و تا پیش از فصل برداشت محصولات ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: از کشاورزان محترم نیز تقاضا می گردد با توجه به کاهش ۶۶ درصدی آبگیری سد رییسعلی دلواری در مقایسه با سال گذشته، ضمن رعایت الگوی مصرف و افزایش راندمان آب در دسترس، نهایت همکاری در فرآیند آبیاری را داشته باشند تا آب با حجم و زمان بندی برنامه ریزی شده در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

عباسی نژاد با اشاره به رو به پایان بودن آبیاری دیگر شبکه های پایاب سد رییسعلی دلواری گفت: به صورت همزمان با آبیاری در شبکه آبپخش، روند توزیع آب در شبکه های آبیاری شبانکاره، کلل و حاشیه رودخانه حله نیز طبق تقویم آبیاری ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تعهدات تامین نیازهای زیست محیطی رودخانه شاپور، رودخانه حله و تالاب حله از محل رهاسازی سد رییسعلی دلواری و تنظیم در بند بصری نیز به عنوان یکی از اولویت های این شرکت در حال انجام است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر