شما اینجا هستید

سرخط خبرها » روزانه دو تن زباله عفونی در بوشهر دفن می‌شود/ تجهیز بیمارستان‌ها به سیستم امحای زباله
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: شهردار بوشهر گفت: روزانه دو تن زباله عفونی توسط شهرداری بندر بوشهر دفن می‌شود.
به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری مهر، سعید آزادشهرکی ظهر شنبه در کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: دفن زباله‌های عفونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما نیز بر اساس قرادادی که داریم نسبت به دفن زباله‌ها اقدام می‌کنیم.

شهردار بندر بوشهر در ادامه به میزان دفاع زباله‌های عفونی اشاره کرد و ادامه داد: روزانه دو تن زباله عفونی از بیمارستان ها و ۱۰ آزمایشگاه طرف قرارداد با شهرداری بندر بوشهر جمع آوری و دفن می شود.

وی خاطرنشان ساخت: اغلب مواقع بیمارستان ها با مشکل بی خطر کردن زباله های عفونی روبرو هستند که کار دفن زباله را برای شهرداری مشکل می سازند.

آزادشهرکی اضافه کرد: اکنون لیستی از مطب پزشکان در استان تهیه کردیم و آنهایی که تولید زباله های عفونی دارند طی قراردادی زباله های آنان را جمع آوری و دفن خواهیم کرد.

مجهز کردن بیمارستان ها و مراکز درمانی به سیستم امحای زباله

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بی خطر سازی زباله های عفونی و غیر عفونی بیمارستان ها و مراکز پزشکی استان بوشهر مطلوب نیست و با مشکل مواجه هستیم.

عبدالصمد خواجه‌ئیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بوشهر سیستم امحا زباله های عفونی نداریم.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما در بخش بهداشت، مجهز کردن بیمارستان ها و مراکز درمانی به سیستم امحای زباله و دستگاه پشتیبان در راستای بی خطر کردن زباله های عفونی است که با اختصاص اعتبار مناسب سریعا خریداری خواهیم کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر