شما اینجا هستید

سرخط خبرها » پنجمین جشنواره استانی مشاعره رضوی بوشهر به کار خود پایان داد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: پنجمین جشنواره استانی مشاعره رضوی بوشهر از سری برنامه‌های جنبی نهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان حمیده ماحوزی دراین آیین گفت: جشنواره مشاعره رضوی یکی از برنامه‌های جشنواره پربرکت امام رضا(ع) است که بوشهر افتخار میزبانی آن را دارد.

ماحوزی افزود: تاکنون هشت جشنواره مشاعره رضوی در سطح ملی نیز با حضور علاقه‌مندان به شعر رضوی در استان بوشهر برگزار شده است.

وی اضافه کرد: همان طور که ملت ایران مفتخر به میزبانی بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت هستند، مردم استان بوشهر نیز بابت میزبانی خادمان حرم رضوی و برگزاری جشنواره‌های مشاعره رضوی به خود می‌بالند.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری جشنواره مشاعره رضوی یکی از رخدادهای مهم فرهنگی است که چندین سال است برگزاری آن فضای استان بوشهر را عطرآگین می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: با توجه به اینکه مخاطبان و واجدان شرکت در جشنواره مشاعره رضوی دانش‌آموزی ویژه این استان است و دانش‌آموزان همان طور که برای دانش‌افزایی در رشته تحصیلی خود تلاش می‌کنند، باید به مسایل دینی و معنوی نیز توجه وافری داشته باشند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشرو و پیشتاز مسایل مذهبی و اسلامی است بر همین اساس مشارکت گسترده دانش‌آموزان در مشاعره رضوی بیانگر نهادینه شدن فرهنگ رضوی در سطح جامعه است.

ماحوزی با قدردانی از هیئت داوران و شرکت کنندگان در این جشنواره یادآور شد: از مجموع ۱۲۰ دانش‌آموز شرکت کننده در پنجمین جشنواره مشاعره رضوی دانش‌آموزی ۳۳ نفر به بخش مسابقه راه یافته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از این شمار نیز پنج نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: به پنج نفر برگزیده جوایز نقدی از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اهدا و به سه نفر برتر افزون بر جوایز نقدی تندیس جشنواره نیز تعلق خواهد گرفت.

ماحوزی افزود: پنج نفر برگزیده جشنواره مشاعره رضوی دانش‌آموزی استان بوشهر به نهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی که ۹ شهریور برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

وی اضافه کرد: از مجموع ۴۰۰ نفر شرکت کننده در جشنواره ملی مشاعره رضوی نیز ۶۰ نفر به بخش اصلی مسابقه راه یافته‌اند که هشت نفر از آنان به مناسبت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت برگزیده می‌شوند.

ماحوزی بیان داشت: به هشت نفر برگزیده نیز جواز نقدی از ۵ میلیون تا ۱۲ میلیون ریال، لوح همراه با تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: سه نفر برگزیده جشنواره ملی مشاعره رضوی سال آینده همزمان با میلاد ضامن آهو در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی امام رضا شعرخوانی خواهند کرد.

در پایان این برنامه هیئت داوران به ترتیب زهرا جلالیان، مهدی پورغلام، جواد حسینی، فاطمه بحرینی مطلق و محمد جلالیان را عنوان نفرات برگزیده معرفی کردند.

نهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی صبح روز یکشنبه ۹ شهریور با حضور حدود ۶۰ نفر از سراسر کشور در محل مجتمع فرهنگی هنری نهم دی بوشهر برگزار خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر