شما اینجا هستید

سرخط خبرها » روابط عمومی ها باید صداقت در گفتار را سرلوحه کار خود قرار دهند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: فرماندار دیلم گفت: روابط عمومی ها باید صداقت در گفتار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش صدای بندر به نقل ازکمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان دیلم،قاسم قائدی در اولین نشست شورای روابط عمومی شهرستان دیلم در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: تنها بر پایه صداقت است که می توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

قاسم قائدی افزود: به تعبیر حضرت امام معمار کبیر انقلاب سازمانی که فرمود سازمانی که روابط عمومی فعال نداشته باشد نگاه به آن سازمان نگاهی مرده است.

وی گفت: این جمله بیانگر این است که بزرگان نظام چه بینش و نگاهی نسبت به روابط عمومی دارند.

فرماندار دیلم تصریح کرد: با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی طبعا مقوله روابط عمومی نیز از این امر استثنا نیست و ما باید خودمان را با آن وفق داده و خود را مجهز به علم روز کنیم.

وی ادامه داد: در قرن بیستم روابط عمومی را به شکل یک پست سازمان یافته نگاه میکردند ولی در قرن بیست و یک نگاه ها تغییر کرده و تجهیزات و تکنولوژی ها در عصر ارتباطات پیچیده تر شده است.

قائدی بیان داشت: با توجه به پیشرفت روزافزون علمی و ایدئولوژی مسئولیت بیشتری متوجه روابط عمومی هاست و نمی شود که ما روابط عمومی باشیم و مجهز به علم روز دنیا نباشیم.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: مسئولیت روابط عمومی ها بطور خلاصه در چند مورد از جمله مهارت فنی، دانش،مهارت تخصصی، سوابق تجربی،توانمندیهای فردی نظیر ورود به پژوهشها و افکار عمومی،نوع نگاه به پژوهشها،نوع برگزاری پژوهشها،تحقیقات میدانی و غیر میدانی است که باید به آن ورود کنیم.

وی اذعان داشت: رفتن به این سمت و سو سبب احساس تعهد به جامعه و فرد میشود.

قائدی یادآور شد: اگر به سمت تحقیق رفتیم نگاهمان تغییر پیدا میکند.

وی گفت: متاسفانه در قرن حاضر هرجا بحث روابط عمومی مطرح می شود نگاه ها بسمت بنر و پلاکارد و تراکت و غیره معطوف میشود که پاشنه آشیل یا کمیت ما همینجاست که می لنگد و حتی در سطح مدیران ما نیز چنین نگاهی به روابط عمومی دیده میشود.

فرماندار دیلم بیان داشت: نباید بنر و خطاطی و پلاکارد جزو نگاه ما برای وظایف یک روابط عمومی باشد.

وی گفت: برای بیرون آمدن از این شاکله ها و وضعیت باید برای وصول با معرفت سازمانی نباید بدون برنامه حرکت کرد.

قائدی مشکل دیگر روابط عمومی ها را خود افراد حاضر در جایگاه مسوولان روابط عمومی ها دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی روابط عمومی ها خود را در ردیفهای آخر قرار داده و فعالیت در خور توجهی از خود نشان نمیدهند.

وی بیان داشت: چقدر ما خواستیم اگر این زمینه مهیا نشد انتقادی کنیم،چرا در سازمان این پرسش را مطرح نکردیم که پست سازمانی روابط عمومی کجاست؟

فرماندار دیلم اضافه کرد: چرا آقای مدیران دستگاهها این بحث را به استان انتقال نداده اند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی یک هنر،حرفه و شغل است اظهار داشت: روابط عمومی که در چارت سازمانی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است چطور قصد ارتقاء و ترقی دارد؟

قائدی تاکید کرد: باید نگاهمان را به روابط عمومی و جایگاه آن در دستگاهها تغییر دهیم.

وی گفت: روابط عمومی نیاز سازمان هاست پس باید ورود کنند به سازمانها باشد.

فرماندار دیلم در جمع مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی شهرستان دیلم ادامه داد: مسئولین روابط عمومی نباید منتظر بمانند تا مدیر دستگاه خبری را به آنها بدهد تا آنرا تنظیم کنند بلکه خودشان باید اخبار و فعالیتها و مشکلات دستگاه خود را در جامعه اطلاع رسانی و رصد کنند.

وی ادامه داد: و این با مقوله اینکه صداقت پایه اصلی اخلاق است و در گفتگوی آزاد صداقت را باید بعنوان بهترین سیاست انتخاب کنیم،منافات دارد.

قائدی افزود: از کی و کجا باید این حرکت شروع شود؟در خاکریز اول برای باز کردن معبر ترکش و خطر وجود دارد و هر کس که میخواهد با صداقت حرف بزند سر راهش مشکلاتی وجود خواهد آمد که مختص به این زمان و این کشور نیست بلکه در همه زمانها و جوامع وجود دارد و خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم یادآور شد: در طول تاریخ موانع برای گفتن حقیقت وجود داشته ولی باید تلاش خود را انجام دهیم تا مردم بفهمند که ما با آنها صادقیم که همین کفایت میکند.

قائدی افزود: بزرگان نظام و بزرگان دین و خدا در قرآن فرموده قلب به قلب آگاه است.سخن راست آنقدر عظمت دارد که در دل مخاطب تاثیر داشته باشد و تنها بر پایه صداقت است که میتوان اعتماد را جلب کرد و جلب اعتماد با پول و پست و غیره امکانپذیر است ولی مقطعی است.

وی خطاب به مسئولین روابط عمومی ادارات دیلم گفت: با دلها باید بیشتر کار کرد تا با فیزیک کار، چرا که فیزیک کار لاشه ای بیش نیست و این روح ،عقل و تدبیر است که آنرا به حرکت و تکاپو در میآورد.

وی گفت: اعتقاد من این است که اگر گفتگوی آزاد فراهم شود خیلی از مسائل را میتوان باز یافت از جمله روابط عمومی و فرصت گفتگوی آزاد باید برای همه مهیا باشد حتی آنانکه چون ما نمی اندیشند.

فرماندار دیلم در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: در بحث بازتاب و انعکاس پروژه ها آن چیزی که وجود داشت و انجام شده بود انعکاس پیدا کرد.

وی ادامه داد: بنر های نصب شده در سطح شهرستان در خصوص عملکرد دستگاهها بهترین خوراک خبری است برای رسانه ها و مطبوعات و با توجه به اینکه آمار و گزارشهائی که براحتی قابل دسترسی نبود در دسترس عموم قرار گرفته است.

قائدی به سخن حضرت امام (ره) اشاره کرد که فرمودند: عملکرد دستگاهها را به مردم انتقال دهید تا آنهائی که دل در گرو نظام دارند خوشحال شوند.

وی اضافه کرد: سعی شده که اعداد و ارقام ارائه شده توسط دستگاهها در بنرها شفاف باشد که قدرت مانور بر روی این مقولات وجود داشته باشد.

فرماندار دیلم تصریح کرد: ارتقاء در ادارات و نهادها مرهون و مدیون روابط عمومی هاست.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تغییر در نوع نگاه و باور به روابط عمومی را باید از خودمان آغاز کنیم هر چند که ممکن است مورد خوشآیند مدیر نباشد و بد بینانه ترین شکل برخورد مدیر با این قضیه این است که شما را در پست روابط عمومی نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: حداقل کار شما این است که به گفتمان و اندیشه خود احترام گذاشته اید و به این باور رسیده اید و با این کار به مدیران هم قبولانده اید که می شود که به باور ما برسند.

وی به ضرورت اجرای برنامه های آموزش خبرنویسی برای پرسنل روابط عمومی اشاره کرد و افزود: انشالله در آینده کارگاههای آموزشی برای روابط عمومی ها با پیگیری روابط عمومی فرمانداری برگزار خواهد شد و هزینه این آموزشها هم توسط فرمانداری پرداخت و پیگیری شود.

وی گفت: بحث بهره بردن از بنر و بیلبورد های تبلیغاتی سطح شهر بحث فرد نیست، بحث دولت هم نیست، بلکه بحث نظام است چرا که هر دولتی سر کار می آید دولت نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید داشته ها را حفظ کنیم و باید خودمان را مسلط کنیم و باید عظممان را جزم کنیم و همه یک خروجی داریم و آن اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی است.

قائدی در خصوص گلایه آقای طوفانی خبرنگار واحد خبرشهرستان که بعنوان نیروی خدماتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: این مورد را هم پیگیری می کنیم تا فردی در کنار آقای طوفانی قرار گیرد که او بتواند با فراغ بال بیشتری به کار خبرنگاری و خبرنویسی در واحد خبر برسد.

وی افزود: حق گرفتنی است و دادنی نیست.عدالت یعنی اینکه هر کس به حق خود برسد که لزوما دلیل بر مساوی بودن نیست.

فرماندار دیلم بیان داشت: توقع ما از فنی و حرفه ای شهرستان این است که پورتال خود را فعالتر کنند و نیروهائی که از این نهاد فارغ التحصیل شده اند را به جامعه معرفی کنند تا در آینده از تخصص و کارکرد های آنان استفاده شود.

وی ادامه داد: سعی میشود که در خصوص اداراتی که روابط عمومی ندارند به مدیران آنها در جلسه شورای اداری تذکر داده شود که پیگیری کنند و پست سازمانی روابط عمومی برای آنها تعریف شود.

فرماندار دیلم افزود: ارتباط روابط عمومی ها با رسانه ها حقیقتا لنگ است و ما در حال حاضر که از وجود هفته نامه و روزنامه محلی در سطح شهر بی بهره ایم از همین امکانات اندک داشته نهایت استفاده را بکنیم و واقعا تعاملات بین بخشی ما ضعیف است.

وی در پایان گفت: دلیل اطاله کلام این بود که هم جلسه روابط عمومی است که بعد از سالها احیا شده و هم اینکه کمتر با همدیگر در ارتباط بوده ایم.

در پایان انتخابات شورای روابط عمومی شهرستان برگزار شد و ۵ نفر از روابط عمومی ادارات دیلم به عنوان اعضای اصلی و دونفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

فتح اله صالحی فرد،ابراهیم سعید،اسماعیل طاهری نیا،قمرغلامیان و عبدالحسین پایون به عنوان اعضای اصلی و امیر نامی و مصطفی مرادی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

در این نشست مصوبات ذیل برای اجرا به تصویب رسید:

۱- شرح وظایف دستگاههای اجرایی در معرض دید عموم در همه ادارات نصب شود.

۲- نشست روابط عمومی بصورت دوره ای و ماهانه برگزار شود.

۳- پرداختن ویژه به انعکاس خبر جشنواره شهید رجائی در رسانه ها

۴- حضور خانواده ها در جشنواره روز کارمند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر