شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بهره‌برداری از بیمارستان عسلویه پس از سال‌ها انتظار/ لزوم استفاده از نیروهای بومی در بیمارستان
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: بیمارستان عسلویه در قطب اقتصاد و انرژی کشور پس از سال‌ها انتظار مردم این خطه به بهره‌برداری می‌رسد ولی در عین حال یکی از خواسته‌های مردم این شهرستان استفاده از نیروهای بومی در این بیمارستان است.
به گزارش صدای بندربه نقل از خبرگزاری مهر، عسلویه را سال ها است که به عنوان پایتخت انرژی ایران شناخته می‌شود و این که کلمه پایتخت را یدک می‌کشد، لازم است که رنگ و بوی پایتخت را نیز داشته باشد ولی در برخی از زیرساخت‌ها با مشکلات و کمبودهایی روبرو است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر، از حدود ۳۶۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی استان بوشهر، حدود۱۰۰ هزار نفر در شهرستان عسلویه و منطقه پارس جنوبی مشغول به کار هستند و اغلب کارگاه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی هم در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

این تعداد بالای بیمه‌شدگان می‌طلبد که خدمات مناسبی نیز به این بیمه شدگان ارائه شود که یکی از مهمترین خدماتی که در این زمینه می‌توان ارائه کرد، خدمات درمانی و ساخت مراکز درمانی مناسب است.

بیمارستان ۳۲ تخت خوابی تامین اجتماعی عسلویه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در وضعیت درمان مردم عسلویه و روستاها و شهرهای اطراف و همچنین کارکنان صنایع و مراکز صنعتی و تاسیساتی این منطقه داشته باشد.

ساخت بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از سال ۸۴ آغاز شده است و هم‌اکنون ۹ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد که با حضور وزیر کار به بهره‌برداری خواهد رسید که البته هم‌اکنون برخی از خدمات درمانی در این مرکز ارائه می‌شود.

افتتاح بیمارستان عسلویه با حضور وزیر کار

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر صورت گرفته است و تکمیل بیمارستان عسلویه نیز یکی از مهمترین این برنامه‌ها بوده است.

ابراهیم پورحکیمی اضافه کرد: این بیمارستان با کیفیت بالایی اجرا شده است و از تجهیزات به روز و مناسبی برای تجهیز این بیمارستان استفاده شده است و امیدواریم بتواند نیازهای درمانی شهرستان عسلویه را پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان از سال ۸۴ عملیات احداث آن آغاز شده است، خاطرنشان ساخت: ارائه خدمات مناسب از مهمترین اولویت‌های سازمان تامین احتماعی است و مراکز درمانی تامین اجتماعی توسعه می‌یابد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به پذیرش بیماران در این بیمارستان، تصریح کرد: این بیمارستان با حضور وزیر کار به بهره‌برداری خواهد رسید.

رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان عسلویه در اولویت است

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز پذیرش بیمار در بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه اظهار داشت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته پزشکان متخصص بیمارستان عسلویه در حال حاضر مستقر و آماده پذیرش بیماران هستند.

حجت‌الاسلام موسی احمدی اضافه کرد: بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه دارای بخش های اورژانس، بخش مردان، بخش زنان و اطفال، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی و همچنین بخش درمان سرپایی است.

نماینده شهرستان‌های جم، کنگان، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی افزود: این مرکز نسبت به ارائه خدمات درمانی برای همه مراجعین با تعرفه دولتی و برای بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت کاملا رایگان اقدام می‌کند.

احمدی ضمن ابراز خرسندی از آغاز بکار بیمارستان عسلویه، رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان شهرستان عسلویه را از اولویت های کاری خود عنوان کرد.

لزوم اشتغال نیروهای بومی در بیمارستان عسلویه

امام جمعه شهرستان عسلویه با تاکید بر لزوم اشتغال نیروهای بومی در بیمارستان عسلویه اظهار داشت: تنها موضوعی که در راه‌اندازی بیمارستان مردم این منطقه را نگران کرده عدم استخدام نیروهای بومی است.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد خواستار تلاش همه مسئولان برای به کارگیری نیروهای بومی در این بیمارستان شد و ادامه داد: راه‌اندازی بیمارستان یکی از مهمترین خواسته‌های مردم شهرستان عسلویه است که از خدمات درمانی مناسبی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این بیمارستان شاهد رفع مشکلات درمانی مردم در این منطقه باشیم و مردم بتوانند از این مرکز استفاده لازم را ببرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر