شما اینجا هستید

سرخط خبرها » دو ایستگاه آتش‌نشانی در بوشهر اضافه می‌شود/ فعالیت موتورسیکلت‌های آتش‌نشان
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی در بوشهر اضافه می‌شود.
به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری مهر، شاپور رستمی ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان آتش‌نشانی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در منطقه گرم کشور قرار گرفته و این گرما باعث می شود تا سوانح بیشتر شده و شاهد افزایش عملیات‌های آتش‌نشانی در استان باشیم.

وی از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه خدمات آتش‌نشانی و تجهیز مراکز در استان خبر داد و بیان داشت: بوشهر در حال حاضر دارای چهار ایستگاه آتش‌نشانی است که امسال دو پایگاه جدید نیز اضافه خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: استاندار پایگاه‌های اتش‌نشانی به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک پایگاه است که استان بوشهر در این زمینه دارای استانداردهای لازم است و با توجه به جزیره بودن شهر بوشهر، باید تجهیزات استان توسعه یابد.

رستمی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص بوشهر می طلبد که شاهد افزایش تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی در سطح بوشهر باشیم و افزود: به منظور رسیدگی سریع‌تر به مشکلات بافت قدیم بوشهر که کوچه‌های تنگی دارند، دو موتورسیکلت آتش‌نشانی نیز فعال خواهد شد.

سازمان آتش نشانی بندر بوشهر کمبود نیرو دارد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور توسعه خدمات آتش‌نشانی در بوشهر صورت گرفته و هم‌اکنون شاهد خدمات‌دهی خوبی هستیم.

علیرضا نکیسا به برخی از امکانات مراکز آتش‌نشانی بندر بوشهر اشاره کرد و افزود: سازمان آتش نشانی بندر بوشهر دارای ۱۸ دستگاه خودرو ناوگان امدادی است که آماده خدمات دهی به مردم است.

وی اضافه کرد: ناوگان امدادی بند بوشهر علاوه بر خدمات دهی به مرکز استان، در هنگام نیاز به دیگر شهرستان‌های استان نیز اعزام شده و خدمات دهی می کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر با اشاره به اشتغال ۱۰۸ نفر نیرو در این مراکز، تصریح کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر ۳۵ نفر نیرو کمبود دارد.

وی اضافه کرد: ۲۷۴ ماموریت طی شش ماهه نخست امسال توسط نیروهای این سازمان اجرا شده که ۱۷۵ ماموریت مربوط به آتش‌نشانی بوده است و دیگر عملیات‌ها مربوط به امداد و نجات و خدمات ایمنی بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر