شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بوشهر رتبه نخست صادرات کشور
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: طی پنج ماهه نخست امسال بوشهر رتبه نخست صادرات را در کشور از آن خود کرده است.

به گزارش صدای بندر، طاهر شه‎حامد ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی بوشهر از رسیدن استان بوشهر به رتبه نخست صادرات کشور خبر داد و اظهار کرد: طی پنج ماه اول سال استان بوشهر رتبه نخست صادرات کشور را کسب کرده، ولی متاسفانه رتبه سهم این استان از سهم مانده تسهیلات بانکی در کشور ۲۲ است.

وی ادامه داد: صندوق ضمانت صادرات ایران ۴۷ میلیون دلار از صادرات استان بوشهر را پوشش داده و بیش از ۱۷ میلیون دلار نیز در استان بوشهر خسارت پرداخت کرده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خاطرنشان کرد: در استان بوشهر باوجود اینکه یک میلیون دلار حق بیمه نگرفته‌ایم، ۱۷ میلیون دلار خسارت به صادرکنندگان را پرداخت کرده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران در سه گروه بیمه‌نامه‌های اعتباری، صدورگارنتی و بیمه‌نامه‎های سرمایه‌گذاری است، گفت: با توجه به تامین مالی صادرکنندگان توسط صندوق ضمانت صادرات ایران چنانچه صادرکنندگان پول کالاهای صادراتی خود را در درازمدت کسب کنند، صندق ضمانت ریسک گرفتن مبلغ کالاهای صادراتی را متقبل می‎شود که این نوع خدمت صندوق ضمانت خدمتی بزرگی برای صادرکنندگان محسوب ‎می‎شود.

شه‎حامد افزود: صادرکنندگانی که فروش خود را به صورت نقدی انجام می‎دهند یک نوع رقابت منفی ایجاد می‎کنند و قیمت کالاهای صادراتی را کاهش می‎دهند، ولی چنانچه صادارت به صورت نسیه انجام شود، کشورهای مقصد رغبت بیشتری برای خرید پیدا می‌کنند و به دنبال آنها قدرت چانه‎زنی بیشتری نیز برای بالا بردن قیمت فروش کالاهای صادراتی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: چنانچه محصول صادراتی تجار غیر انحصاری و یک محصول رقابتی است، بهتر است صادرکنندگان آن محصولات را به صورت نسیه و اعتباری صادر کنند و ریسک فروش آن را صندوق ضمانت صادرات واگذار کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران یادآور شد: صندوق ضمانت صادرات ایران قبل و بعد از امر صادرات، صادرکنندگان را حمایت می‌کنند و چنانچه آنها برای گرفتن تسهیلات بانکی با مشکل ارائه ضمانت‎نامه مواجه شوند، به تناسب اعتبار آنها صندوق ضمانت صادرات ضامن آنها می‎شود.

شه‎حامد افزود: با توجه به موقعیت ویژه استان بوشهر در اقتصاد کشور تدابیر ویژه‌ای برای ارائه خدمات صندق ضمانت توسعه صادرات کشور درنظر گرفته شده و با تقویت کارگزار صندوق ضمانت صادرات ایران در بوشهر فعالیت‎های خود را در این استان افزایش خواهیم داد.
منبع:خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر