شما اینجا هستید

گفتگو » ۳۵ سال خدمت در مدیریت ورزش استان بوشهر
گروه : گفتگو

عبدالکریم نیسنی
گفتگویی با پیشکسوت ورزش و مدیر سازمان جوانان ورزش اهرم تنگستان، عباس بهروزی
ورزش را به عنوان یک رکن اساسی در سلامتی و اجسامی افراد به حساب آورد زیرا افرادی که در دام بلای اعتیاد گرفتار شوند یکی از راههای مثبت آن حرکت و جستن بسوی ورزش است تا سموم را در بدن معتاد دفع نماید و به پرورش سلامتی خود بپردازد و به رفع آسیب های اجتماعی می پزدازد.
از سوی دیگر ورزش روحیه تعاون و همکاری، جوانمردی و گذشت ، دوستی و صفای باطن را در انسانها پایدار و تقویت می سازد، و با توکل به خداوند نگرش تازه به زندگی خود می دهد.
بر اساس همین گفتار درس ورزندگی از غرور الحکم آمده است که حضرت علی (ع) می فرمایند هر کس کار بدنی کند قوی تر شده و هر کسی در کار کردن کوتاهی نماید، ضعیف تر خواهد شد. از سوی دیگر در احادیث ورزش از قول رسول گرامی خدا(ص) آمده است که خوشبخت کسی است که اسلام را پذیرفته و به قدر معاش خود درآمده و قوای بدنش نیرومند است، زیرا خداوند متعال انسان قوی و نیرومند را دوست دارد زیرا خداوند مومن را سالم، بانشاط و نیرومند می پسندد.
بر این اساس مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی که در کیهان ورزشی ۱۷ آذر ۱۳۶۹ و رسالت ۲۸ اسفند ۸۳ آمده با هم مرور می کنیم.
ایشان فرمودند از دیداسلام ورزشکار کسی است که قهرمان در عرصه ورزشی اخلاق و جوانمردی باشد، زیرا ورزش بهترین وسیله کنترل و هدایت صحیح انرژی متراکم دوران بحرانی نوجوانی است و هر جوانی نیاز مبرم به فعالیتهای جسمی و روانی دارد.
ایشان فرمودند که یک ورزشکار حقیقی کسی است که با خلوص نیت وارد میادین ورزشی شود و از آرمانهای اعتقادی خود در عرصه های مسابقات بین المللی و داخلی دفاع کند و حضوری اسلامی داشته باشد.
براساس این مقدمه بر آن شدیم که یکی از پیشکسوتان عرصه ورزش بندرگناوه را معرفی نماییم.
به ویژه آنکه با خبر شدیم وی را در اختتامیه جشنواره شهید رجایی بعنوان مدیر نمونه انتخاب شده و حائز رتبه یک در رضایتمندی ورزش تنگستان گردیده و از سوی مدیریت ورزش استان آقای رضا جمشیدی و استاندار بوشهر و سازمان ورزش و جوانان استان و فرمانداری تنگستان و مدیریت برنامه ریزی تحول اداری مورد تقدیر قرار گرفتندضمنا اداره امور ورزش تنگستان به مدیریت آقای بهروزی مدت ۹ سال بعنوان مدیر برتر چشنواره شهید رجائی نمره قبولی را بخود اختصاص داده است.
لذا بر آن شدیم تا با این گناوه ای الاصل ساکن تنگستان که بیش از ۳۴ سال از عمر ۵۵ ساله خود را که بالاتر از بازنشستگی است در بندر گناوه و اهرم تنگستان مسئولیت ورزش را بر عهده داشته گفتگویی صمیمانه داشته باشیم که با هر مرور می کنیم این گپ و گفت با عباس بهروزی در اهرم تنگستان.
بهروزی از کارنامه خود می گوید که از سال ۱۳۵۷ وارد تربیت بدنی گناوه شده و بعد از عنوان سرپرستی آنجا از سال ۱۳۵۸ بعنوان رئیس جامعه ورزش تنگستان مشغول خدمت گردیده .
وی می گوید: هم اکنون اهرم دارای ۲۶ هیئت ورزش می باشد که بیش از ۱۰۰ باشگاه مجوز دار زیرنظر آنها به فعالیت پرداخته اند و در سطح کشور و استان دارای جایگاه ارزشمندی گردیده.
در مورد فعالیت مستمر ورزشی در تنگستان نیز اظهار می دارد، در رشته فوتبال باشگاههای نماینده شهرستان در لیگ کشور از روستاهای شهرستان تیم کارگر بنه گز در لیگ دسته دوم کشوری و باشگاه شاهین باغک در لیک دسته سوم کشور و همچنین باشگاه دلیران تنگستان از روستای گورک که در مسابقات فوتبال ساحلی کشور و در ورزش بومی و محلی روستاهای شورکی و عالی حسینی و در والیبال منطقه روستاهای محمود احمدی و در ورزش های رز می روستاهای سمل، عامری و محمودعامری را می شود نامبرد که در رشته های پیگ پنگ و بومی و محلی از آن جمله بشمار می رود می شود گفت به همه اینها دوچرخه سواری، کوهنوردی به جایگاه ویژه خود رسیده است.
بهروزی از ورزش بانوان تنگستان نیز می گوید، که بانوان در تکواندو ۱۴ مقام را به خود اختصاص داده اند ودر تیراندازی با تفنگ بادی و طناب کشی حرف اول را زده اند ودر مسابقات رزمی مقامهای برتر را در استان و کشور کسب نموده اند.
در رشته وشو، آقای صداقت صاحب یک مقام قهرمانی گردید و نائب قهرمان جهت مسابقه تاجیکستان انتخاب شدند، در رشته تکواندو نیز اقای محمدعرفان زاهدی موفق به کسب مقام قهرمانی کشور گردید، که در اوائل شهریور به همراه تیم ملی تکواندو و به مسابقات جهانی مادانگ کره جنوبی اعزام گردید، در این مسابقات که با حضور ۵۳ کشور انجام شد دارای مقام بیش از ۲۰۰۰ ورزشکار زبده برگزیده می گردد و یک مدال صلای افتخاری را نیز کسب نمود.
عباس بهروزی در مورد تعامل مسئولین تنگستان با جامعه ورزش همگی نظر مثبت دارند زیرا در حال حاضر در این شهرستان ۶ سالن در دست احداث است که مجموعا به ۱۵ سالن خواهد رسید، وی امید دارد با این تعامل استانی که به مدیریت کل سازمان ورزش استان یعنی آقای جمشیدی بر می گردد بتواند سرانه فضای ورزش فعلی را از ۲/۱ به ۴۰/۱ برساند و از ۸ نماینده در لیگ های دسته اول رده های سنی مختلف را به بالاترین رده خود برساند و بتواند با کمک اقای سالاری استاندار و مدیریت ورزش استان سالن های نیمه تمام سپاه پاسداران رانیز به اتمام برساند.
ایشان از حمایت ترک زاده فرماندار تنگستان، رستمی و شعبانی بخشدار مرکزی اهرم و دلوار و پورفاطمی نماینده تنگستان و همچنین حجت الاسلام راستگو امام جمعه اهرم، اعضا شورای شهر و شهردار و دهیاران روستاهای بخش مرکزی و همکاران پرتلاش خود در حوزه ورزش اهرم که حامی ورزش می باشند نامی برد.
اما از سوابق ورزشی آقای عباس بهروزی که، عبارت است از تاسیس باشگاه ورزشی امید و برق در گناوه و از همکاران و پیشکسوتان خود اقایان حاج محمدفریدونی، عبدالکریم نیسنی، سرهنگ محمدتقی صفری، حاج ابراهیم زاده، رمضان یاسره، حاج محمود اسکندری، حسین عبدالهی و دکتر اصغر چرومی که هم اکنون جراح قلب و در شیراز سکونت دارد نام می برد.
در پایان صدای بندر از روابط عمومی ورزش تنگستان و آقای عادل جمشیدی و خود اقای عباس بهروزی که زمینه چنین مصاحبه ای را در اهرم فراهم ساخت تشکر می نماییم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر