شما اینجا هستید

اخبار » نخستین عمل جراحی سرطان پروستات دربیمارستان برازجان بوشهر انجام شد
گروه : اخبار

صدای بندر – نخستین بارعمل جراحی سرطان پروستات در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان استان بوشهر با موفقیت انجام شد.

به گزارش صدای بندر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز چهارشنبه به نقل از پزشک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری، بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: بیمار ۵۶ ساله ای با داشتن علائم انسدادی ادرار و اختلال عملکرد کلیه مورد بررسی قرار گرفت که در مراحل بعدی از بیمار بیوسپی پروستات گرفته شد که سرطان پروستات با متاستاز ناحیه ای محدود تشخیص داده شد.

دکتر کیان امیدبخش افزود: با توجه به سن و اختلال عملکرد کلیه بیمار، وی در بیمارستان شهید گنجی تحت عمل شش ساعته ای قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت عمومی بیمار خوب است و اختیار ادرار را دارد و عملکرد کلیه مناسب است.

وی گفت: بیمار به علت درگیر شدن غدد لنفاوی ناحیه ای برای درمان های تکمیلی تحت ایمنوتراپی هم قرار دارد.

این پزشک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری یادآور شد: بدخیمی پروستات شایع ترین سرطان در مردان است که از سن ۵۰ سالگی می توان با انجام آزمایش(PSA) غربالگری تشخیص زودرس و عوارض آن را کاهش داد.
امید بخش با اشاره به وضعیت مناسب درمانی در شهرستان دشتستان گفت: بیشترامکانات و تجهیزات لازم در بیمارستان شهید گنجی برازجان وجود دارد و با حضور متخصصان و کادر درمانی مجرب نیازی نیست که مردم به سایر مراکز درمانی مراجعه کنند.

این متخصص اضافه کرد: رسانه ها در اطلاع رسانی به مردم نقش پررنگی دارند و با بازتاب واقعی فعالیت ها در بیمارستان ها می توانند اعتماد مردم را به مراکز درمانی جلب کنند تا برای دریافت خدمات درمانی نیازی به سفرهای درمانی که هزینه های گزافی بر خانواده ها تحمیل می کند، نباشد.
منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر