شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بخشدارریگ گناوه: احداث اسکله در روستای ساحلی جزیره ضرورت دارد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- بخشدارریگ شهرستان گناوه گفت: روستاهای ساحلی جزیره شمالی و جنوبی این بخش به عنوان قطب های صیادی شهرستان محسوب می شوند و احداث اسکله دراین منطقه ضرورت دارد.

به گزارش صدای بندر به نقل از ایرنا، مسعود شیرافکن روزچهارشنبه جریان در بررسی مشکلات صیادان این روستاها افزود: مشکلات حوزه صید دریایی با فراهم کردن زیرساخت های مرتبط بویژه از طریق تامین نیازهای اساسی قابل حل است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بخش ریگ درزمینه صیادی گفت: لزوم توجه به حقوق صیادان و رعایت کرامت آنها حایز اهمیت است.

فرمانده پاسگاه مرزی دریایی بیدو بخش ریگ گفت: تفکیک نشدن قایق های صیادی و تفریحی، شماره گذاری نکردن مناسب، خروجی و ورودی قایق ها و وسایط نقلیه فاقد مجوزحمل آبزیان از جمله مشکلاتی است که باید با هماهنگی بیشتر با نهادهای ذی ربط بررسی و برطرف شود.

سروان بالنده بر ضرروت توجه به ایمنی در اسکله کنونی این منطقه و قایق های فعال تاکید کرد.

دهیار روستای جزیره شمالی گفت: پاسگاه مرزی این منطقه تعامل مناسبی با صیادان روستاهای جزیره شمالی و جنوبی دارد.

سیاوش حائری افزود: با وجود همکاری مستمر دهیاری با تعاونی صیادان و شیلات و برطرف شدن برخی مشکلات نظیر روشنایی اسکله ها و محوطه سازی اما مشکلات زیادی همچنان پیش روی صیادان این منطقه است.

وی خواستار جانمایی علائم دریایی ازجمله بررسی میدانی نصب بویه ورودی خور (آبراه دریایی) این روستا شد.

حائری گفت: مشکلات مربوط به خروج شناورها در شب باید با تعامل بیشتر پاسگاه مرزی حل شود.

دهیار روستای جزیره شمالی افزود: نظارت بیشتر و مستمر اداره بندر و دریانوردی و بازرسی سرزده از شناورها و بررسی پروانه ها و اسناد از دیگر مواردی است که می تواند در بهبود شرایط موجود اثرگذار باشد.

مسوولان تعاونی صیادان و شیلات این بخش بر ضرورت تغییر مبلمان اسکله با رویکرد گردشگری و طراحی و احداث انباری مناسب تاکید کردند.

روستای ساحلی جزیره شمالی و جنوبی از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه از مناطق فعال صید آبزیان دریایی در استان بوشهر هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر