شما اینجا هستید

سرخط خبرها » شعر اربعین حسینی در جرگه عشاق حوزه هنری بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: نشست جرگه عشاق انجمن شعر و ادب حوزه هنری استان بوشهر با موضوع شعر اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس، این نشست با خوانش شعری عاشورایی از مرضیه ناظری به مناسبت اربعین حسینی(ع) آغاز شد.

در این نشست اسکندر احمدنیا مسئول کارگاه شعر حوزه هنری بوشهر در رابطه با اربعین حسینی همراه با بازگشت واقعه عاشورای حسینی از شام به کربلا، توضیحاتی تاریخی ارائه داد.

وی انعکاس این سه روز سراسر خون و ماندگار در شعر کلاسیک و بخصوص شعر شاعران دوره صفویه، بخصوص محتشم کاشانی و راهیان او مثل کاشانی و شاعران دوران بازگشت و شاعران بعد از سینما نیز با ذکر نمونه‌هایی مطالبی را ارایه داد.

ادامه این جلسه به نقد یک شعر عاشورایی از فاطمه دهقانی اختصاص داشت که توسط شاعران حاضر در نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

خوانش تماما اشعار عاشورایی توسط شاعران پایان‌بخش این نشست بود.

برگزاری کارگاه بیان و نمایشنامه‌خوانی

همچنین کارگاه بیان و نمایشنامه‌خوانی در پلاتو حوزه هنری بوشهر برگزار شد، در این کارگاه مقدمات فن بیان و نمایشنامه‌خوانی آموزش داده می‌شود.
در ابتدای این کارگاه هنرجویان به تمرین سولفژ پرداخته و پس از آن نفس کشیدن تئاتری یا همان دم و بازدم با استفاده از دیافراگم را تمرین کردند.

در ادامه این کارگاه هنرجویان حروف صدادار را با حفظ میمیک تمرین کردند و در پایان این کارگاه نمایشنامه «روز نحس» اثر زوشنکو مورد تحلیل و تمرین نمایشنامه‌خوانی قرار گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر