شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ظرفیت دانشگاه‌های بوشهر با سرعت صنعتی شدن استان متناسب نیست
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:استاندار بوشهر گفت: ظرفیت دانشگاه‌های استان بوشهر با سرعت صنعتی شدن این استان متناسب نیست و دانشگاه‌های از نظر کمی و کیفی باید رشد کنند.

به گزارش صدای بندر، مصطفی سالاری ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به نقش دانشگاهیان در ارتباط و تعامل با مسئولان استان بوشهر نشان از اهمیت جایگاه دانشگاه خلیج‌فارس است، اظهار داشت: استان بوشهر برای طراحی و اجرای طرح توسعه خود نیازمند جامعه دانشگاهی است و اساتید و دانشجویان باید در این زمینه فعال شوند.

وی افزود: این خروجی دانشگاه‌هاست که فضای پویایی، نشاط را به جامعه تزریق می‌کند لذا دانشگاه باید از فضای با نشاط علمی برخوردار باشد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: انتظار جامعه از دانشگاه، ایجاد فضای نشاط سیاسی است تا جامعه علمی هم با نشاط باشد و فعالیت‌هایی که فضای دانشگاه را با نشاط می‌کند در چارچوب قانون است و دانشگاهیان نیز بر این امر دقت دارند.

سالاری تصریح کرد: بعد از تشکیل دولت، شاهد ایجاد فضای عقلانیت در جامعه هستیم و باید قدر این فضا را بدانیم و حماسه مردم که این فضا را شکل داده مرهون درایت مقام معظم رهبری بوده و بالطبع آن مردم حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: اولین درخواست ما از اساتید و دانشگاهیان این است که به مسائل جامعه خارج از فضای دانشگاه ورود جدی داشته باشند و ما را در مسائل توسعه‌ای استان کمک کنند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار جامعه از بخش فرهیخته این است که در این بخش پیشگام باشد و همواره از حضور پررنگ و اثربخش دانشگاهیان در مسائل توسعه استان استقبال می‌کنیم.

سالاری گفت: صدای استان بوشهر در کشور رسا نیست و علاوه بر رسانه‌ها، دانشگاهیان نیز در این زمینه نقش مهمی دارند.
وی افزود: خواسته یا ناخواسته استان بوشهر به سرعت در حال صنعتی شدن است اما ظرفیت دانشگاه‌های استان بوشهر با سرعت صنعتی شدن این استان متناسب نیست و دانشگاه‌ها باید از نظر کمی و کیفی باید رشد کنند.

استاندار بوشهر گفت: از اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز این درخواست ویژه را داریم که دانشجویان را وارد مسائل مختلف توسعه‌ای استان کنند.
منبع: خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر