شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ایجاد دانشگاه توسعه یافته توسط دولت به تنهایی میسر نیست
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس سابق دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر گفت: دانشگاه بزرگ توسعه یافته می‌تواند انسان‌های خلاق، عالم، اندیشمند تحویل جامعه دهد و البته ایجاد چنین دانشگاهی به تنهایی از عهده دولت خارج است.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس، محمدرضا محمدی‌زاده ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: امیدوارم آنچه انجام شده، مورد رضای خدا و مورد توجه همکاران و دانشجویان قرار گرفته باشد.

وی افزود: مجموعه تحولات صورت گرفته در دانشگاه خلیج فارس ماحصل تلاش روسای قبلی، اساتید و کارکنان دانشگاه و حمایت‌های استانداران قبل و فعلی بوده و اگر همکاری ایشان نبود، این تحولات محقق نمی‌شد.

رئیس سابق دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر تصریح کرد: هیچ چیز در جامعه از انسان، تولید فکر، توسعه انسانی مهم‌تر نیست، هر چند نفت، گاز، تجارت و دریا مهم است، اما همه اینها در سایه انسان‌های خلاق و اندیشمند و صاحب فکر ساخته شده است.

محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: وقتی می‌توانیم از حوزه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی به درستی عبور کنیم که قدر دانشگاه را بیش از پیش بدانیم، دانشگاه بزرگ توسعه یافته می‌تواند انسان‌های خلاق، عالم، اندیشمند تحویل جامعه دهد و البته ایجاد چنین دانشگاهی به تنهایی از عهده دولت خارج است.

وی گفت: در هر موقعیتی که هستیم باید به این موضوع توجه کنیم که اگر دانشگاه پشتوانه مملکت است، آحاد جامعه از جمله مردم و مسئولان و دانشجویان هم باید از این بخش حمایت کنند.

رئیس سابق دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر افزود: در وزارت علوم نگاه‌ها باید به سمتی برود که اختلاف بین دانشگاه‌ها کمتر شود و کمک‌ها به نحوی باشد که دانشگاه کمتر توسعه یافته با سرعت بیشتر توسعه یابند.

محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و حمایت‌ها در نظام سیاسی اجتماعی باید به نحوی باشد که فاصله دانشگاه‌ها کمتر و روند توسعه دانشگاه رو به جلو باشد.

وی با قدردانی از نمایندگان مردم در مجلس، ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و استانداران بوشهر برای حمایت از دانشگاه قدردانی کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا محمدی‌زاده رئیس سابق دانشگاه خلیج فارس بوشهر قدردانی و عبدالمجید مصلح به عنوان سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر معرفی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر