شما اینجا هستید

سرخط خبرها » قدرت‌های بزرگ در رشته‌های علمی کم‎فروشی می‌کنند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: متاسفانه قدرت‌های بزرگ در برخی رشته‌های علمی کم‌فروشی کرده و مانع دستیابی برخی کشورها به علوم خاص مانند دانش هسته‌ای می‌شوند.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس، سعید زرین‌فر پیش از ظهر امروز در مراسم آغازین هفته پژوهش در دبیرستان شهید بهشتی ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار امیدواری کرد اهداف هفته پژوهش محقق شود.

زرین‌فر بیان داشت: جایگاه علم به عنوان متمایز کننده انسان و سایر موجودات اهمیت والایی دارد و قرآن نیز کسانی را که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند، برابر معرفی نمی‌کند.

زرین‌فر ادامه داد: امروزه ملاک توسعه کشورها، توسعه علمی است و پیشرفت هر کشور در ترقی سایر کشورها نیز تأثیر دارد.

معاون استاندار بوشهر در همین خصوص گفت: متاسفانه قدرت‌های بزرگ در برخی رشته‌های علمی کم فروشی کرده مانع دستیابی برخی کشورها به علوم خاص مانند دانش هسته‌ای می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: آن چیزی که باعث توسعه و تعمیق علم می‌شود، پژوهش و تحقیق است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر نیز گفت: علت و فلسفه نامگذاری هفته پژوهش در آموزش و پرورش این است که پژوهش با آموزش و پرورش عجین شده و قابل تفکیک نیست و پژوهش باعث تولید علم می شود.

فرامرز سلیمی‌فرد سپس با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در توسعه علمی اظهار داشت: معلمان باید نسبت به اقدام پژوهشی و کتاب پژوهشی دانش‌آموزان همت گمارند و آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاری برای آموزش معلمان باید در نظر گرفته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر