شما اینجا هستید

سرخط خبرها » اولویت اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی استان بوشهر مشخص شد
گروه : سرخط خبرها

صذای بندر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به مصوبه سفر رئیس جمهور به بوشهر مبنی بر اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت برای حمایت از صنعت، گفت: واحدهای صنعتی با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در اولویت گرفتن تسهیلات قرار دارند.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس ، سید محمد حسینی محمدی صبح امروز در نشست علنی شورای شهر بوشهر اظهار کرد:‌ در زمینه زیباسازی شهر آماده هرگونه همکاری و هم‌فکری با مدیریت شهری هستیم و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: انتقال صنوف آلاینده یکی از مشکلات شهر بوشهر است و با توجه به محدود بودن خیابان‌های سطح شهر بوشهر صنوف آلاینده به وی‍‍ژه اصنافی که موجب ترافیک می‌شوند باید از سطح شهر به مکان دیگری منتقل شوند.

صنوف آلاینده از بوشهر منتقل می‌شوند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: برای انتقال صنوف آلاینده از سطح شهر بوشهر مصمم هستیم که با عزمی جدی و همراه با مدیریت ارشد استان آن را اجرایی کنیم.

حسینی‌محمدی گفت: ۳۲ هزار واحد صنفی در استان بوشهر فعالیت دارند که از این تعداد ۸ هزار واحد صنفی در شهر بوشهر قرار دارد و یکی از دغدغه‌های دولت نیز این است که با نظارت و بازرسی لازم از اجحاف در حق مصرف‌کنندگان جلوگیری کند.فعالیت ۳۲ هزار واحد صنفی در استان بوشهر

این مسئول افزود: وجود ۳۲ هزار واحد صنفی ‌در استان بوشهر که بالغ بر یک‌میلیون جمعیت دارد نمی‌تواند نسبت خوبی باشد و بر این اساس برنامه آمایش تجاری واحدهای صنفی را در پیش گرفته‌ایم.

حسینی محمدی بیان داشت: اگر به دنبال کالا و برند خوب برای شهروندان هستیم باید به دنبال ایجاد فروشگاه‌های بزرگ باشیم تا با این رویکرد کالای مورد نیاز مصرف‌کنندگان را تامین کنیم.

تجارت و بازرگانی رسمی دلیل اصلی کاهش استفاده از کالای ته‌لنجی در بوشهر

وی با اشاره به اینکه در بوشهر از مزیت کالای ته‌لنجی استفاده زیادی نمی‌شود، بیان کرد:‌ از دلایلی که استفاده از کالای ته‌لنجی در بوشهر رواج ندارد بازرگانی و تجارت رسمی در سطح شهر بوشهر است.

اولویت اعطای تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور برای بخش صنعت مشخص شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان داشت: یکی از مشکلات موجود در سطح شهر بوشهر نبود نیروی متخصص و ماهر است و این معضل در بیشتر نانوایی‌ها نمایان است که بیشتر نیروی تخصصی آنها از سایر استان‌های کشور تامین می‌شود.

حسینی‌محمدی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهوری به بوشهر برای حمایت از بخش صنعت تصریح کرد: ۳۶ واحد صنعتی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند می‌توانند از ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابتی که رئیس جمهور برای استان بوشهر مصوب کرده استفاده کنند.

نبود پایانه صادرات برداشت مواد معدنی را در استان بوشهر به ۵۰ درصد رسانده است

وی بیان کرد: در بخش مواد معدنی ۱۴ میلیون تن باید برداشت داشته باشیم ولی به دلیل نبود پایانه صادرات مواد معدنی این میزان در وضعیت فعلی تنها ۷ میلیون تن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهارات خود با اشاره به مشکل فروش خرمای استان بوشهر گفت: یک واحد تولیدی و فرآوری خرما در بهمن ماه سال جاری افتتاح می‌شود که می‌تواند بخشی از مشکلات فروش خرمای استان بوشهر را پوشش دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر