شما اینجا هستید

اخبار » پرواز به کجا باشد ؟ گناوه یا دیلم/اختلافات را حل کنید!
گروه : اخبار

صدای بندر؛ پیش از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر فرماندار گناوه در گفتگویی با خبرگزاری ایرنا از اختصاص پرواز مختص شهرستان گناوه از تهران از طریق فرودگاه امام حسن خبرداد.

یوسفی
متن دو خبر هم این بود:
((با راه اندازی پرواز تهران- گناوه موافقت شد
-فرماندار گناوه گفت: با راه اندازی یک خط هوایی ویژه بین تهران و گناوه از طریق فرودگاه امام حسن شهرستان دیلم موافقت شده است.
عبدالنبی یوسفی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با پیگیری های بعمل آمده و در پاسخ به درخواست مدیرکل هواپیمایی استان بوشهر، موافقت کشوری راه اندازی این خط با شرکت ایران ایر اخذ شده که بصورت رفت و برگشت با نام ویژه تهران – گناوه انجام خواهدشد.وی بیان کرد: راه اندازی این خط مستلزم مشارکت بخش خصوصی است که امیدواریم با رایزنی هایی که دراین خصوص انجام شده ، به زودی محقق شود.))

یک روز بعد هم فرماندار دیلم خبر از پرواز تهران دیلم دادو گفت این اتفاق به صورت مشترک با شهر گناوه خواهد بود. این اتفاق در سفر ریاست جمهوری عملی نشد؛تا اینکه فرماندار گناوه

قایدی

((فرماندار دیلم: راه اندازی خط هوایی بین دیلم وتهران در دستور کار است
فرمانداردیلم گفت: راه اندازی خط پرواز هوایی بین تهران و بندردیلم ازطریق فرودگاه فلات قاره امام حسن این شهرستان دردست پیگیری است.
به گزارش ایرنا، قاسم قایدی روز یکشنبه در جمع مدیران این شهرستان افزود: دراین ارتباط جلسات ومکاتبات متعددی ازسوی فرمانداری با مدیران منطقه عملیاتی نفت فلات قاره و مدیرکل وقت هواپیمایی برای برخورداری مردم ازخطوط هواپیمایی داخلی وخارجی ازطریق فلات قاره امام حسن انجام شده است.

وی گفت: بنا به درخواستهای مردم شهرستانهای دیلم وگناوه این موضوع ازطریق مبادی ذی ربط پیگیری و مقررشد نشست هایی بین دستگاهای مرتبط برگزار و موانع موجود بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برپایی این نشست ها ، شاهد بهره مندی مردم شریف شهرستان دیلم ازفرودگاه فلات قاره بهرگان امام حسن ازطریق شرکتهای هواپیمایی برای داخل کشوروحتی خارج ازکشور باشیم.))

index
روز دوشنبه۲۹ دی ماه و چند روز بعد از سفر رئیس جمهور به استان پرتال خبری فرمانداری گناوه خبر از نشست سازمان هواپیمایی استان بوشهر با فرماندار گناوه و سرمایه گذارانی که قصد مشارکت در ایجاد خط هوایی بین گناوه تهران را دارند را می دهد. عکس هایی نیز از نشست منتشر می شود

ییییییییییییییی
((جلسه بررسی راه کارهای برقراری خط پروازی تهران ـ گناوه با حضور فرماندار، مدیرکل فرودگاه های استان و سرمایه گذاران علاقه مند در فرمانداری گناوه برگزار شد.
فرماندار گناوه در این جلسه با اشاره به ظرفیت های مناسب این شهرستان برای راه اندازی خط پرواز مستقل گفت: با توجه به موقعیت ممتاز گردشگری گناوه، قطعا در صورت برقراری این خط پروازی استقبال خوبی از آن صورت خواهد گرفت.
مهندس یوسفی افزود: با پیگیری های بعمل آمده و در پاسخ به درخواست مدیرکل هواپیمایی استان بوشهر، موافقت کشوری راه اندازی این خط با شرکت ایران ایر اخذ شده که بصورت رفت و برگشت با نام ویژه تهران – گناوه انجام خواهدشد.
وی بیان کرد: راه اندازی این خط مستلزم مشارکت بخش خصوصی است که امیدواریم با رایزنی هایی که دراین خصوص انجام شده ، به زودی محقق شود.

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: وجود خط پروازی مستقل، نقشی بی نظیر در توسعه ی مناطق مستعدی چون شهرستان گناوه خواهد داشت.
عباس محمدی افزود: اداره کل فرودگاه های استان، تمام ظرفیت های موجود را برای تسهیل سرمایه گذاری جهت راه اندازی این خط پروازی به کار خواهد بست.
وی افزود: ما حالت های مختلفی از سرمایه گذاری را به علاقه مندان پیشنهاد می دهیم که در صورت موافقت آن ها با هرکدام از این حالات، اماکن دایر کردن خط پروازی تهران ـ گناوه فراهم خواهد شد و اداره کل فرودگاه ها نیز بسترهای سخت افزاری لازم در این خصوص را فراهم خواهد ساخت.

در ادامه این نشست سرمایه گذاران علاقه مند به بیان سوالات تکمیلی خود در این خصوص پرداختند و مقرر شد پس از بررسی های لازم شرایط و پیشنهادات خود را به اداره کل فرودگاه های استان بوشهر ارائه دهند))

pkhggfpqwdz3flycd6s6
سا عتی بعد از انتشار این خبر در سایت های محلی فرماندار دیلم با لحنی که مشخص است از برگزاری این جلسه در گناوه ناراحت است. هرگونه ایجاد خط پرواز را منوط به اجازه از فرمانداری دیلم می داند. وبقیه را از اظهار نظر غیر کارشناسب منع می کند. تا با ارسال این خبر مشخص شود که اختلافی بین دو فرماندار در این خصوص وجود دارد.

572845
متن خبر فرمانداری دیلم :
((به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دیلم :
درپی تماس تلفنی با فرماندارشهرستان دیلم درخصوص راه اندازی پروازدیلم –تهران ازطریق نفت فلات قاره ،ایشان ضمن حمایت ازسرمایه گذاران این بخش تاکیدداشت :هرگونه قرارداردیا سرمایه گذاری دراین خصوص تنها ازطریق هماهنگی با فرمانداری این شهرستان دیلم ومبادی ذی ربط درشهرستان امکان پذیرخواهد بود.لازم به ذکر است درپی سفراستاندارمحترم به بخش امام حسن ،طی مکاتباتی با آقای مهندس حافظی مدیر عامل فرودگاههای کشوروهماهنگی با آقای محمدی رییس فرودگاههای استان وهمچنین سرمایه گذاران طرح این موضوع درحال پیگیری وانجام می باشد .
فرماندار ونماینده عالی دولت درشهرستان دیلم تاکیدداشتند:لطفا نهادها ودستگاهای اجرایی ودولتی وهمچنین اشخاص حقیقی وحقوقی ازهرگونه اظهارنظر غیر کارشناسانه وغیر مسئولانه وخارج ازحوزه فعالیت قانونی جدا خودداری نمایند.))

صدای بندر:
ایجاد یک خط پروازی برای شمال استان از آرزوهای دیرینه مردم شمال استان بوده که بالاخره به همت مسولان دولت یازدهم در حال محقق شدن است. ولی بنظر می رسد مصاحبه های اخیر فرمانداران و پیگیری های جداگانه هریک که اواخر بوی بدبینی و دلخوری هم دارد ؛اگر صحیح هدایت نشود می تواند در انجام اینکار مهم خلل ایجاد نماید.
حال که قرار است بعد از سالها برای رفاه مردم شمال استان قدمی برداشته شود. بهتر است با با تدبیر کارها حساب شده و هماهنگ وطی جلسه مشترکی بین دو فرماندار به سرانجام برسد. تا مردم دو شهرستان گناوه و دیلم با تدبیر دولتمردان دولت تدبیر و امید به حقوقشان برسند. دراین بین عدم بیرونی کردن اختلافات کمک بهتری به تحقق این مهم می کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر