شما اینجا هستید

اخبار » بوشهر تبدیل به مرکز ترانزیت ارتباطی خارجی می شود
گروه : اخبار

صدای بندر: معاون توسعه ارتباطات زیرساخت گفت: بندر بوشهر تبدیل به مرکز ترانزیت ارتباطی جنوب به عراق، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان می شود که بر اهمیت حوزه ارتباطات این استان به شدت می افزاید.

به گزارشصدای بندر به نقل از ایرنا مهدی کریمی نیسیانی در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: در استان بوشهر در حوزه ارتباطات بین المللی دو نقطه شامل بندر گناوه به سمت کویت و بندر بوشهر نیز دارای کابل بین المللی است.

وی یادآورشد: این امر توجه ما را به توسعه ارتباطات زیرساختی این استان بیشتر کرده است.

معاون توسعه ارتباطات زیرساخت اضافه کرد:از ظرفیت کابل بین گناوه و کویت سکوی نفتی سروش و جزیره خارک نیز نیازهای ارتباطاتی خود را تامین می کنند.

وی گفت: بندر بوشهر تا سال ۹۵ با اجرای برنامه های توسعه ای ظرفیت گیگ آن به ۲۰ برابر وضع موجود افزایش می یابد.

کریمی نیسیانی افزود: ار ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۲۲ کیلومتر فیبر نوری در استان بوشهر افتتاح شده است و امروز نیز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۳۲ کیلومتر شبکه فیبر نوری جدید به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه افتتاح شبکه فیبر نوری پایداری اینترنت را در استان بوشهر در پی داشته است یادآورشد: مسیر سوم فیبر نوری نیز با ظرفیت بسیار بالا در دستور کار است و تا پایان امسال افتتاح می شود.

این مقام مسوول گفت: با اتصال عسلویه استان بوشهر به شبکه های ملی ، اپراتورهای موجود در عسلویه ، پهنای باند را از شاهراه اصلی کشور دریافت می کنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر