شما اینجا هستید

سرخط خبرها » طرح ۷۷ در مدارس بوشهر در حال اجرا است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۸۵ درصد مدارس کمتر از ۱۰ دانش‌آموز استان بوشهر کتابخانه‌دار شدند.
به گزارش صدای بندر، عبدالمحمد شعرانی صبح دوشنبه در حاشیه اجرای طرح ۷۷ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت دارد و ارتباط با کتاب را باید از دوران ابتدایی برای دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

وی اضافه کرد: به منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان بوشهر، تلاش داشتیم تا در همه مدارس استان نسبت به نصب کتابخانه اقدام کنیم که این طرح را از مدارس کم دانش‌آموز آغاز کردیم.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در این راستا وضعیت مدارس در نقاط مختلف استان بوشهر را بررسی کردیم و ۷۷ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز در سطح استان بوشهر شناسایی شد.

وی افزود: با توجه به این تعداد مدرسه، طرحی به عنوان طرح ۷۷ برای کتابخانه‌دار شدن همه مدارس کم‌جمعیت استان آغاز شد و با همکاری مردم و مسئولان شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در اجرای این طرح هستیم.

شعرانی به پیشرفت کنونی این طرح اشاره کرد و بیان داشت: به غیر از مدارس شهرستان دشتستان، در دیگر شهرستان‌ها این طرح اجرا شده است و دارای پیشرفت ۸۵ درصدی است.

وی تصریح کرد: تا پایان همین ماه در مدارس کم جمعیت شهرستان دشتستان نیز این طرح اجرا و تکمیل می‌شود تا همه مدارس زیر ۱۰ دانش آموز استان بوشهر صاحب کتابخانه شوند.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اذعان داشت: از اهداف مهم این طرح می‌توان به آشنایی دانش آموزان با کتاب‌های غیر درسی مرتبط با مفاهیم درسی اشاره کرد.
وی از تشویق به خواندن کتاب و ایجاد عادت به مطالعه در بچه‌ها به عنوان دیگر اهداف این طرح یاد کرد و خاطرنشان ساخت: با مدیریت هفتگی کتابخانه توسط دانش آموزان، حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان تقویت خواهد شد.

شعرانی اضافه کرد: امروز نیز به همراه رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در دبستان شهید باهنر روستای بادام‌زار شهرستان دشتی حضور یافتیم و کتابخانه این روستا نصب شد.

منبع: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر