شما اینجا هستید

سرخط خبرها » آخرین وضعیت پرونده اختلاس در گمرک بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: ناظرگمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر آخرین وضعیت پرونده تخلف از گمرک بوشهر را تشریح کرد.
به گزارش صدای بندر، احمد پورحیدر ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوالی در مورد پرونده تخلف از گمرک بوشهر بیان کرد: در بدو رسیدگی به این پرونده کارگروه‌های مختلفی را تشکیل دادیم و شورای نظارتی گمرک هم با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، استانداری، رئیس کل دادگستری، دادستان استان و بازپرس پرونده هم وارد عمل شد.

وی بیان کرد: ما در گمرک، نحوه اختلاس و مبالغ تضییع شده را به شورای نظارتی می‌دادیم و شورا پس از بررسی کلی، روند نهایی پرونده را به مرجع قضایی اعلام کرد.

مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: مبلغی که تاکنون در مورد اختلاس از گمرک بوشهر تایید شده ۴۸ میلیارد تومان است و شورا همچنان در حال پیگیری است و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان دیگر از این اختلاش نیز هنهوز تایید نشده اما کل مبلغ اختلاس کمتر از ۷۰ میلیارد تومان خواهد بود.

پورحیدر بیان کرد: افراد مختلفی در این پرونده نقش داشتند از جمله ۴ نفر از پرسنل گمرک بوشهر که سه نفر با قید وثیقه آزاد شدند و متهم ردیف اول نیز سال گذشته در شیراز دستگیر شد.

وی در پاسخ به سوالی درمورد دست داشتن مدیرکل سابق گمرک بوشهر در این پرونده اضافه کرد: ما صحت این موضوع را تایید نمی‌کنیم.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: همچنین ۱۵ نفر از حق‌العمل و ترخیص‌کار نیز در این پرونده درگیر بودند.

همکاری با میراث فرهنگی برای بازسازی ۴ عمارت از مجموعه تاریخی هفت بنگله

مدیرکل گمرک بوشهر در مورد بازسازی عمارت تاریخی هفته بنگله بوشهر نیز گفت: یکماه پیش این موضوع را به رئیس کل گمرک ایران اعلام کردیم و ایشان نیز به معاون توسعه مدیریت گمرک ایران دستور رسیدگی دادند و قرار است با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر زمینه بازسازی ۴ عمارت این مجموعه را فراهم کنیم ضمن اینکه سه عمارت دیگر آن قابل استفاده و بازسازی نیست.

رشد ۱۰۶ درصدی درآمد گمرکات استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر در ارتباط با آمار عملکرد گمرکات بوشهر نیز گفت: اعتبار مصوب ابلاغ شده به گمرک بوشهر در سال جاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده و ما موظف به کسب این میزان درآمد بودیم اما در ۱۰ ماهه امسال دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد وصول کردیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۶ درصدی را نشان می‌دهد که از این میزان ۱۶۰۰ میلیارد تومان نقدی و ۶۳۰ میلیارد تومان هم به صورت تضمینی وصول شده است.

واردات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به کشور از طریق گمرکات استان بوشهر

پورحیدر گفت: در ۱۰ ماهه گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از طریق گمرکات بوشهر وارد کشور شده که از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی بیان کرد: متوسط قیمت یک کیلوگرم کالای وارداتی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر بیان داشت: در این مدت ۱۲ هزار و ۱۳۳ دستگاه خودرو به وزن ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۲۷۲ میلیون دلار وارد گمرکات بوشهر شده که از نظر تعداد ۵۵ درصد و از نظر وزن ۵۹ درصد و از نظر ریالی ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

پورحیدر ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی به گمرکات بوشهر شامل خودرو، ماژول نمایشگر، موز، برنج، لاستیک، کولر دو تیکه، اجزا و قطعات یخچال بوده که از مبدا کشورهایی همچون کره جنوبی، چین، هند، امارات، فیلیپین، آمریکا، ترکیه، سریلانکا، تایلند و ایتالیا وارد کشور شده است
بوشهر رتبه نخست صادرات کالا به انضمام میعانات گازی از گمرک

مدیرکل گمرک بوشهر در مورد آمار صادرات از گمرک بوشهر نیز بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۱ میلیون تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد دلار از گمرک بوشهر صادر شده که در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته از نظر وزن ۲۲ درصد، از نظر ارزش ۲۸ درصد رشد داشته است.

پورحیدر افزود: گمرک بوشهر در این بخش در بین ۱۴۷ گمرک کشور رتبه نخست را دارد و اقلام صادراتی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و صنایع دستی است.

وی گفت: در این مدت ۴۱۸ تن صنایع دستی به ارزش ۷۳۲ هزار دلار، ۳۸ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۵۰ میلیون دلار، یک میلیون و ۴۳۷ هزار تن کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار و ۲۰ میلیون تن کالای صنعتی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

پورحیدر گفت: این کالاها به کشورهای قطر، کویت، عراق، امارات، ژاپن، ویتنام، لبنان، چین، تایلند، استرالیا، مالزی صادر شده است.
منبع: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر