شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۴۶ پروژه عمرانی در بردخون اجرا شده است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- بخشدار بردخون گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۰میلیارد ریال در بردخون اجرا شده است.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، حیدر عمرانی صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: بردخون یکی از بخش‌های سه گانه شهرستان دیّر با وسعت ۱۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۲ هزار نفر است که در فصل کشاورزی به ۱۵ هزار نفر می‌رسد و دارای ۲۵ کیلومتر مرز آبی است و فاصله آن تا مرکز استان بوشهر ۱۳۵کیلومتر و تا مرکز شهرستان دیر ۶۵ کیلومتر است.
وی افزود: بردخون در سال ۱۳۵۹ به بخش تبدیل شد که دارای ۲۱ روستا و یک شهر است و وجود منطقه حفاظت شده مند و جزایر ۴ گانه تهمادو، خان، ام الگرم، نخیلو و منابع گازی پارس شمالی باعث اهمیت ویژه منطقه شده است.
عمرانی با اشاره به سابقه انقلابی مردم بردخون گفت: سابقه انقلابی مردم بردخون بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که در شکل‌گیری انقلاب نقش خاصی داشته‌اند و مردم خدای را شاکر هستند زیرا از هر طریقی نگاه کنیم خدمات نظام اسلامی به این منطقه چشمگیر بوده است.
بخشدار بردخون به موضوع آموزش قبل از انقلاب اشاره و تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها پنج مدرسه در بخش بردخون فعالیت داشتند اما اکنون این شهر دارای آموزش و پرورش مستقل و ۲۷ مدرسه و تعداد زیادی مراکز فرهنگی و ورزشی است.
وی ادامه داد: مردم قبل از انقلاب در آرزوی کمترین امکانات ورزشی بودند اما به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر در بردخون ۲ زمین چمن مصنوعی، یک استادیوم ورزشی، دو سالن ورزشی وجود دارد که بهسازی چمن استادیوم ورزشی در حال انجام است و یک چمن مصنوعی در برنامه سال آینده قرار دارد.
عمرانی با بیان اینکه بخش دارای یک مرکز بهداشتی درمانی که در دهه فجر شبانه‌روزی خواهد شد و ۵ خانه بهداشت در روستاها فعال است، ادامه داد: بخش بردخون با چهار هزار هکتار سطح زیرکشت گوجه فرنگی قطب گوجه خارج از فصل است ولی یکی از آرزوهای دیرینه مردم این شهر با وجود ظرفیت‌های صیادی؛ همجواری با صیدگاه‌های بکر مانند رأس المطاف و داشتن بیش از ۱۵۰ قایق صیادی، احداث اسکله است که اقدامات لازم انجام گرفته و پیمانکار مشخص شده و در آینده نزدیک ساخت بندر صیادی بردخون آغاز می‌شود و عملیات برق رسانی به خورخان با اعتبار۵ میلیارد ریال تا قبل از پایان سال انجام می‌شود.
بخشدار بردخون به برنامه‌های دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: در ایام دهه فجر بیش از ۵۰ برنامه متنوع مانند برنامه‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌ها، مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاح و آغاز عملیات طرح‌ها و پروژه‌ها، اجرای جشنوار‌ه‌ها، ویژه برنامه‌های جشن پیروزی در مساجد، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، رژه موتوری بسیجیان و راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اجرا می‌شود.
وی با اشاره به چشم انداز بردخون اشاره کرد و ابراز داشت: امسال۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال در بردخون اجرا شده که تعدادی مانند طرح گازرسانی که یکی از آرزوهای دیرینه مردم بوده به بهره برداری رسیده و همه منازل به شبکه گاز متصل خواهد شد و در روستاها نیز تا قبل از پایان سال همه خانه‌ها گازدار می‌شوند، احداث چمن مصنوعی، احداث کتابخانه عمومی نیز در این ایام افتتاح می شود.
عمرانی با اشاره به اینکه از ۴۶ پروژه ۲۰ پروژه در روستاها و بقیه در شهر پیش بینی شده، خاطرنشان کرد: در بخش بردخون مشکل برق داشتیم که با بهره برداری از ایستگاه ۱۳۲ کیلو واتی در این ایام مشکل مردم رفع خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر