شما اینجا هستید

سرخط خبرها » دومین مرکزآندوسکوپی دولتی استان بوشهر در برازجان راه اندازی شد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- در راستای طرح تحول سلامت، دومین مرکز آندوسکوپی دولتی استان بوشهر در درمانگاه ۱۷شهریور برازجان راه اندازی شد.

به گزارش صدای بندر، مهرپورمرادی رییس بیمارستان شهیدگنجی برازجان دوشنبه در حاشیه افتتاح این بخش اظهار داشت: جهت راه اندازی این بخش ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت، دکتر سینا بابازاده که فوق تخصص گوارش و کبد می باشد به دشتستان آمده تا به بیماران این شهرستان رسیدگی کند.

وی خاطر نشان کرد: با حضور یک فوق تخصص گوارش در دشتستان، زمینه جهت راه اندازی یک مرکز آندوسکوپی در این شهرستان فراهم شد.

مرادی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۳۰ الی ۳۵ بیمار دستگاه گوارشی در درمانگاه ۱۷ شهریور برازجان ویزیت می شوند که با تشخیص دکتر بابازاده، برخی از این بیماران جهت ادامه روند تشخیص بیماری، از خدمات آندوسکوپی این بیمارستان استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این عمل تشخیصی درمانی آندوسکوپی فقط در شهر بوشهر صورت می گرفت اما با راه اندازی این مرکز در برازجان مشکل راه و هزینه برای بیماران کاهش می یابد.

وی گفت: در آینده نزدیک بخش کولونسکوپی نیز در درمانگاه ۱۷ شهریور برازجان راه اندازی خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: آندوسکوپی جهت تشخیص بیماری های دستگاه گوارش از معده تا ابتدای روده استفاده می شود اما با راه اندازی کولونسکوپی، امکان تشخیص بیماری های روده بزرگ نیز میسر خواهد شد.

وی در خصوص هزینه درمان آندوسکوپی در درمانگاه ۱۷ شهریور برازجان نیز گفت: آندوسکوپی دربخش خصوصی با هزینه دو میلیون و ۸۵۰هزار ریال صورت می گیرد درحالی که با راه اندازی این بخش، هزینه آندوسکوپی ۱۴۵هزار ریال می باشد.

فوق تخصص گوارش و کبد و مسئول این سیستم نیز گفت: در دومین مرکز آندوسکوپی در سطح استان بوشهر کلیه خدمات با قیمت دولتی انجام می شود.

سینا بابازاده افزود: تمامی بیماری های گوارش، کبد و مجاری صفراوی در این بخش و سیستم قابل تشخیص می باشند.

وی اضافه کرد: پیش از این همه بیماران دشتستانی برای انجام آندوسکوپی به بوشهر مراجعه می کردند که به دلیل نوبت طولانی و مسافت دچار مشکل می شدند اما با راه اندازی این بخش، تشخیص بیماریهای گوارشی در برازجان و با کمترین هزینه میسر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر