شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۸۰ میلیارد ریال برای گاز رسانی به کارخانه سیمان مند دشتی بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر – مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: گاز رسانی به کارخانجات تولیدی ازاولویت های این شرکت است و در این ارتباط برای گاز رسانی به کارخانه سیمان مند دشتی ۸۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

به گزارش صدای بندر، غلامعباس حسینی روز چهارشنبه درنشست با مسوولان شهرستان دشتی افزود: کارخانه سیمان مند یکی از واحدهای تولیدی مهم دراستان بوشهراست که برای گاز رسانی به این کارخانه ۱۹ کیلومترخط انتقال گاز احداث می شود.

وی گفت: امیدواریم با توجه به خرید لوله های مورد نیاز بزودی عملیات اجرایی خط انتقال گاز به این کارخانه آغاز شود.

حسینی بیان کرد: هم اکنون ۱۸ شهر و روستای شهرستان دشتی از شبکه گاز شهری برخوردار شده اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۲ هزار و۸۰۰ خانوار در شهرهای خورموج، کاکی، شنبه و بادوله و یکهزار و ۱۴۶ خانوار روستایی نیز در ۱۴ روستای شهرستان دشتی از شبکه گاز رسانی دارند.

فرماندار دشتی گفت: کارخانه سیمان مند دشتی ازپروژه های اولویت دار این شهرستان است و برای تکمیل نهایی و راه اندازی کل کارخانه باید همه مسوولان دستگاه های اجرایی استان بوشهر وشهرستان همکاری خوبی داشته باشند.

غلامرضا مهرجو افزود: تعریض ونوسازی راه ارتباطی خورموج به دشت پلنگ که کارخانه سیمان مند در این مسیر واقع است از پروژه های مهم است که مطالعات اولیه آن با اعبتار دو میلیارد ریال انجام شده و امیدواریم با تامین اعبتار مورد نیاز اجرای آن هرچه زودتر آغاز شود.
وی افزود: این محور به دلیل عبور روزانه دهها کامیون از کارخانه تا خورموج ازنقاط حادثه خیز و خطرناک است و تعریض و بهسازی و اصلاح این محور از اولویت های راه سازی دردشتی است.
عملیات اجرایی شرکت سیمان مند دشتی در سال ۸۱ به صورت سهامی خاص در ۲۰ کیلومتری شهرستان دشتی نزدیک روستای لاور آغاز شد.
فعالیت این شرکت برای تولید، توزیع انواع سیمان و سازه های بتنی و پیش ساخته، صادرات و واردات محصولات و انواع ترکیبات سیمان و سازه های مربوط است.
به منظور احداث این کارخانه زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ظرفیت تولید روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن کلینکر تامین شده است.
وجود منابع و معادن غنی و ذخایر کافی مواد اولیه با کیفیت مطلوب، دارا بودن ظرفیت های بالقوه و بالفعل بازار مصرف محصول در استان بوشهر و استانهای همجوار، دسترسی به آبهای آزاد بین المللی و پایانه های صادراتی خلیج فارس و امکان صادرات محصول به بازار مصرف در کشورهای حاشیه خلیج فارس از مزیت های اجرا شدن این طرح است.
شهرستان دشتی با مرکزیت شهر خورموج در جنوب بوشهر واقع است.
منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر