شما اینجا هستید

ویژه » همه فروشگاه ها اجناسشان باید برچسب قیمت داشته باشد
گروه : ویژه

صدای بندر:رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: نصب برچسب قیمت کالا برای همه واحدهای عرضه کننده کالا و وخدمات الزامی است و رعایت نکردن آن تخلف محسوب می شود.

به گزارش صدای بندر: ابوالقاسم محمد زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حفظ حقوق مصرف کننده دراولویت برنامه های این سازمان قرار دارد و بازرسان به طور مستمر از واحدهای صنفی بازدید خواهند کرد.

وی با تاکید بر این که در صورت مشاهده نصب نکردن برچسب، با واحد متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد اظهارکرد: همچنین در صورت تقاضای خریدار برای صدور فاکتور، متصدی واحد صنفی باید در این زمینه اقدام کند.

محمد زاده ادامه داد: نصب نکردن برچسب قیمت کالا و خودداری از صدور فاکتور زمینه بسیاری از تخلفات را فراهم می کند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۹ هزار و ۸۴۴ بازرسی توسط بازرسان این سازمان از واحدهای صنفی در استان بوشهر صورت گرفته که دراین بازررسی ها پنج هزار و ۹۵۰ تخلف کشف شده است.

محمد زاده گفت: در این ارتباط پنج هزار و ۸۹۹ پرونده تشکیل و از این میزان سه هزار و ۹۰۰ پرونده مربوط به درج نکرن برچسب قیمت، یکهزار و ۹۳۳ گرانفروشی و ۴۴۶ پرونده صادر نکردن فاکتور است.

وی با اشاره به این که، هم اینک ۳۱ هزار و ۷۶۹ واحد صنفی در زمینه کالا و خدمات دراستان بوشهر فعالیت دارند، اظهارکرد: با توجه به افزایش تقاضای مردم در ایام پایانی سال برای برخی کالاها و اقلام مصرفی، طرح نظارتی پایش و خدمات ویژه نوروز ۹۴، توسط ۱۳۰ بازرس سازمان صنعت، معدن و اتاق اصناف و ۴۲۶ ناظر افتخاری در این استان اجرا خواهد شد.

محمدزاده اضافه کرد: طرح پایش با هدف ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا به منظور تنظیم بازار و تامین اقلام پر مصرف در این ایام و جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت ها است که این طرح ازروز ۱۵ اسفند امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر